Gå til innhold

fryktelig frustrert! hva skal jeg gjøre med hunden min?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Siden jeg ble gravid,har jeg hatt konstant støv på hjernen. Og det hjalp svært lite at vi har en hund på 8 mnd som røyter en del,men det må jeg bare finne meg i. Men de siste 2 mnd har hunden vår begynnt og få litt "allergi" lignende flekker, pluss at vi så at neglene hans var misfargede (brun/rødt) på noen av negelene, og han biter på de hele tiden.. var hos dyrlegen igår, og det viser seg at han har en FRYKTELIG sopp infeksjon! :o ørene hans var tette av sopp!! skal tilbake til dyrlegen i morgen for og ta blodprøve, for mest sannsynelig har hunden vår blitt avlet opp i mange genrasjoner,så det er et livsvarig problem.. fysj!!! prikken over i en idag var at hunden vår tisset inne:O jeg knakk sammen og begynnte og gråte, han gjør aldri det inne!!! skjønner ikke hva som skjer?? vi fant ut det sopp greiene igår, hvorfor tisser han inne idag??? uffff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hvis hunden din bare er 8 måneder så er det nå ikke så uvanlig at de har noen uhell inne av og til, er jo fortsatt en valp.

Dyrlegen må da ha noe å anbefale dere ang soppen han har fått!?

Vi har selv en allergisk hund og har hadt utredning på henne for å finne ut av hva hun reagerer på. Det har ihvertfall hjulpet oss å finne ut av hva vi skal holde henne unna.

Hunden vår fikk også "misfargede" negler, men det sa dyrlegen ikke var noe å bry seg om. Hun hadde en tendens til å sleike og snage på labbene sine etter hun hadde vært ute og de var våte, så stakk hun de under varmovnen og dette førte til røde irriterte labber. Sørg ihvertfall for å få hjelp av dyrlegen slik at dere blir kvitt soppen, er jo bare en valp enda stakkars så her må dere finne en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du.. stakkars jeg skjønner du er frustrert og blir litt knekt..

Jeg syns det høres ut som kanskje hunden din reagerer litt på ditt stress.. da mener jeg med uhellet inne.. har selv opplevd at min hund kan ha uhell inne, og det kan skje.. 8mnd er fortsatt veldig ungt, og han vil ha uhell til tider.. Han har også kommet i puberteten nå.. og da vil det være en periode med mye rare ting. Du må være tålmodig er mitt forslag.. Han trenger nok forståelse, skjønner ikke hvorfor matmor plutselig oppfører seg så annerledes osv.

 

Min hund har også slitt med sopp da hun var i tenårene.. det begynte i ørene, gikk over til baken, ved munnen og til potene (trodde jeg). Det fins shampoo som knekker soppen. Du får den hos dyrlegen. samt at du nok får middel til ørene.. og resten. misfarginen på potene kommer av at han slikker, enzymene i spyttet til hunden misfarger pelsen osv. det er ikke farlig.. Men som du aknskje vet er sopp fryktelig kløende. sopp i seg selv er ikke farlig, det er veldig vanlig, og er naturlig at det finnes i kroppen. men selvfølgelig fryktelig irriterende.

 

Hunden min har også slitt med potene sine i det våte været i høst.. så jeg måtte ha 20dagers penecillinkur til henne og salve til potene.

 

Mottoet mitt er: alt ordner seg (særlig for snille jenter) :)

 

Lykke til videre.. Alt blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...