Gå til innhold

Reise til Egypt eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har bestilt bryllupsreise til Egypt i januar. Jeg er nå 18 uker på vei og vil da være 22 uker. Jeg får stadig kommentarer - tør du det da?? Je ville hvertfall ikke reist til ett sånt land...

Hva ville dere gjort? Er det farlig å reise til utlandet da eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er spesielt farligere å være i et annet land enn i Norge. Jeg ville nok ikke reist, men det er mest pga jeg er så dårlig form, og vil være lengre på vei enn deg i Januar, er i uke 25 nå.

Syns du skal følge det du vil, ikke høre på alle andre, det finnes alltids noen som mener de vet og kan så mye mer enn alle andre.. men det er DU som skal reise, ikke DE!

Skrevet

Du kan jo høre med legen din? Hvis du ikke må ta noe vaksiner og ikke skal til et malariaområde vil jeg tro det går heeeelt greit. Bare pass på hva du spiser, ikke noe rå grønnsaker som salat, bare helt gjennomstekt kjøtt, vurdere å skippe mat som har stått framme lenge på buffet osv.

Skrevet

Også bør du selvfølgelig selvfølgelig ta svinevaksina først. Om du er (en av de få gjenværende) av motstander ville jeg defintivt droppet flytur til land med dårligere helsevesen enn oss...

Skrevet

Jeg var to uker i egypt i november, da var jeg 22 uker på vei. Jeg fikk også høre akkurat det samme som deg føe jeg reiste.

For meg var det er kjempefin ferie, jeg hadde ikke noen problemer i det hele tatt. Jeg var mer påpasselig med håndhygiene, og hadde alltid antibac i veska som ble brukt etter bruk av penger, før mat osv. Jeg hadde også med meg slike gammeldagse kulltabletter jeg skulle bruke hvis jeg ble dårlig i magen, også brukte jeg idoform hver dag.

Bare bruk sunn fornuft, og hold deg unna salat og ukokte grønnsaker. Ellers spiste jeg alt jeg hadde lyst på :o)

Så reis på ferie og kos deg!

Skrevet

Takk for gode svar. Jeg tenker jo også at det holder lenge og bruke sunn fornuft!

Jeg er vaksinert mot svineriet, men kommer ikke til å ta noen andre vaksiner før jeg drar nedover!

Gleder meg mer til bryllupsreisen nå=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...