Gå til innhold

...og da ble det plutselig litt tungt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bare kost meg med sv.skapet til nå, men da jeg bikket uke 25 spratt magen plutselig ut (navlen er til og med på vei ut...). Har vært liten til nå, så koselig med mage, men den kom så plutselig når den endelig kom.

Bekkenet har begynt å bli vondt, og jeg sliter med nattesøvn fordi den søte lille jenta er lysvåken og synest turning passer bra sånn i 4-5 tiden på natten.

Hvordan går det med dere? Noen gode tips som kan hjelpe mot bekkenplager? Var veldig plaget sist, og det varte lenge etter fødselen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen min kom og fort, etter uke 22 spratt den ut. I tillegg sitter den så høyt at det er tungt å sitte, spise, bøye seg ned o.l. Plages med søvnen jeg og, men det er ikke pga mye liv i magen på nattestid, for det har jeg ikke merket noe spesielt til, aldri våknet av det.

Er så heldig at jeg har sluppet unna bekkenplagene hittill.. plages mye med kvalme, lite energi og halsbrann, men som jeg har sagt til andre at så lenge jeg slipper bekkenplager (bank i bordet!), så burde jeg vel strengt tatt ikke klage. Aldri opplevd det selv, men ser for meg at det er det verste man kan få mens man er gravid..

Har du prøvd å snakket med legen/jordmora di om det? Kanskje lege kan henvise deg til fysioterapaut eller kiropraktor? Kan jo ikke skade ivertfall å la de se på deg, så forhåpentligvis kan de hjelpe deg.

Skrevet

Takk for gode tips!!

Jeg har kjøpt noe helsekost medisin som en homeopat har anbefalt, så krysser alle fingre for at det skal hjelpe - skal visst være rene vidunderkuren;)) Merker forskjell på magen hver dag nå, i går når jeg sovnet låg hun og sparket i lysken - da jeg våknet i dag tidlig låg hun og sparket over navlen. Ting skjer så plutselig - husker ikke at det var sånn sist.

Ja, vi merker at 3 trimester nærmer seg, og husker ikke det som spesielt behagelig.... Men da er det ikke så lenge igjen - heldigvis!!!!!

Gleder meg til den lille frøkna kommer ut;)))

Skrevet

Hei

Jeg har to veninner som hadde god hjelp av MTB-sko (Massai Barefoot Teknology). Plagene ble holdt på avstand lenger enn uten, og de merket begge stor forskjell fra de dagene de brukte vanlige sko. Kan være verdt å prøve i hvertfall.

Skrevet

Det har jeg også god erfaring med. Er sykepleier på sykehus, og det blir mye gåing i løpet av en dag. På jobb merker jeg ikke mye i bekken/rygg. Når jeg tar av meg MTB-skoene mine etter endt jobbedag, kjenner jeg det i ryggen med en gang.

Skrevet

Jeg har slitt med bekkenløsning lenge, og har nå endelig fått hjelp. Det er jo litt ulikt hvordan man opplever det. Jeg pratet med en fysioterapeut om ulike øvelser jeg kan gjøre. Jeg går med staver når jeg er ute på tur, samtidig som jeg bruker et støttebelte rundt bekkenet som er tilpasset etter mål. Spør legen din om dette. Jeg blir definitivt verre av å sitte. Må jeg hvile i løpet av dagen, så ligger jeg på en sofa. Når jeg jobber, står jeg. Som sagt, alle er ulike.

Min lille liker også turning rett etter leggetid, samt i 4-5 tiden. Den siste tiden har jeg ikke fått sove igjen før jeg skal på jobb. Merker at det blir slitsomt. Magen er stor. Er i uke 23, men ser ut som om jeg skal nedkomme når som helst. Folk dåner når jeg sier at jeg ikke har termin før i april.

Jau, jau. Det er ikke bare og bare.

Skrevet

He he .... Vi er så forskjellige. Samboeren min har ventet veldig på at den typiske gravid magen skulle komme, så han er overlykkelig nå - sitter bare og ser på meg med beundrende blikk;)) Det er deilig, men ganske upraktisk egentlig... Magen vokser vel litt i rykk og napp, kan ikke fortsette i dette tempoet hele veien, da blir man stoooor på slutten.

Gruer meg til de små føttene når helt opp til ribbeina - au!!!

Noen som har prøvd akupunktur mot bekkenplager?

Eller kiropraktor?

Gikk til fysioterapi sist, men det hjalp ikke meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...