Gå til innhold

Sykemelding fordi partner er syk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobben til min mann har vært sykemeldt i 2 mnd nå fordi konen hans brakk armen og trengte hjelp. Det kan da vel ikke være lov? Man skal vel være syk for å bli sykemeldt, og han burde vel brukt velferdspermisjon eller noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ann på hvor syk partneren er og hvor snill lege man har. Gubben ble sykemeldt når fikk jeg prolaps fordi jeg ikke klarte og ta meg av junior når han var 4 uker, men han ble sykemeldt pga ryggen sin.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Nei, det er ikke lov. Sykmelding får man pga egen sykdom eller skade, ikke noe annet. Men så finnes det jo problemområder, og grensetilfeller. Og noen leger er "snillere" enn andre.

Når partneren er syk, har man ingen rettigheter ifht sykmelding/omsorgspenger, og det kan i visse tilfeller bli et problem. Så er noen leger "snille" og skriver sykmelding, men det kan jo straffe seg hvis du selv blir syk/ skadet rett etterpå og rettighetene dine er brukt opp.

Skrevet

Nei, det er ikke lov. Man må være syk for å bli sykmeldt. Kanskje han bruker det for å dekke over den egentlige grunnen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...