Gå til innhold

Dere med 2åringer i hus..er de flinke til og prate ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi snakker ikke så mye som jeg skulle ønske,så nå får vi hjelp av pedagog i bhg. Synest at mange på den alderen snakker som bare det, så jeg blir litt bekymret som mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) 2 åringen min har begynt å prate nå de siste mnd.. Han er senere enn storebror til å prate. men språket kommer ettervert. Jeg jobber i barnehage å d er mange 2 åringer som ikke klarer å gjøre seg forstått eller har språk, så du trenger ikke være bekymret:)

Skrevet

min på 2 år og 3 mnd har lite språk, men gjør seg godt forstått... kun enkle ord han sier... fins ikke bekymret

Skrevet

Her snakket hun to leddede setninger da hun var 2 år og 2 måneder. De fleste 2åringene i barnehagen hennes snakker lite og ingenting, så jeg tror at begge deler er like normalt.

Niesa mi snakka to ledda setninger da hun var 18 måneder, DET er tidlig. Mi datter sa ikke annet enn mamma og pappa i den alderen.

Du skal se at plutselig så løsner språket og hun snakker som en foss:-)

Skrevet

snuppa her har akkurt fylt 2 år og snakker masse. hun kan sette sammen 3 og 4 ord til små setninger. hu snakker mye mer en storebror gjort på samme alder.

alle barn er forskjellige så jeg ville ikke vært bekymret.

Gjest Sauen har julekuler på
Skrevet

Ja, syns hun gjør det... Hun snakker i setninger på 4-5 ord, men har sagt noen setninger på opp mot 8 ord... Tar nye ord fort. men fetteren hennes som er like gammel snakker mye mindre, så jeg tror det er like normalt. det viktigste i den alderen er vel fremdeles språkforståelse, at de forstår hva man sier til dem - og ikke at de nødvendigvis sier det selv :-)

Skrevet

Ja, min skravler som en foss og sier lange kompliserte setninger, men mangler fortsatt noen småord for å snakke helt flytende, eks: "mamma, du komme hjelpe meg åpne sjokoladekalenderen, jeg klarer ikke."

Han er veldig tidlig med språk visst nok, vet om flere på hans alder som fortsatt bruker mest enkeltord og to-ords setninger og har vesentlig mye mindre ordforråd enn ham, men de er like normale de også :-)

Skrevet

Snuppa her er 20 mnd og prater som en foss. Hun har begynt med setninger, men det blir ofte en til tre ord maks. Hun synes det er kjempegøy med sammensatte ord.

Som regel kommer det meste tydelig og forståelig.

Denne sier noe om utviklingen mellom ett og to år. Det står litt om språk der:

http://www.lekegrinda.com/det12.shtml

Tror ikke du skal bekymre deg så mye foreløpig, men fint at dere får hjelp!

Skrevet

han babler mye...har blitt mye flinkere de siste månedene..blir 2,5 i februar...han er ikke redd for å repetere ord etter oss og i barnehagen..setter sammen setninger med 4-5 ord men ikke alltid "gramatisk" rett selvfölgelig..har et vennepar med en datter som straks fyller 2 år og hun kan få ord , hun babler masse men få ord kommer ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...