Gå til innhold

Dette blir en flott jul!!!! (sinna på mannen innlegg).

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge slitt med minstens søvnvansker (8 mnd). Har nå fått antihistaminer for at søvnen skal bli noe bedre og er derfor viktig å følge opp med lik rutine hver kveld og natt.

Jeg har ansvaret for barna, huset osv i det daglige hvilket er helt ok. Men nå har jeg blitt syk igjen, 9. gang siden minsten ble født. Jeg har karret meg gjennom en haug med infeksjoner samtidig med nattevåk, oppfølging av aktiviteter osv til eldste.

Igår kveld spurte jeg mannen om han kunne ta mini en natt så jeg fikk sove og kanskje kunne komme meg på eldstes juleavslutning idag. Han sier ja, putter i ørepropper og later som han sover når mini hyler.(Ligger på eget rom) Jeg ble så eitrendes sint at det endte med en kjempekrangel midt på natten. Han har stått opp et dusin ganger om morgenen så jeg får sove og that's it. Ikke en natt har han stått opp. Nå er jeg utslitt og skal snart begynne på jobb.

Sendte han en sms imorges om at klærne hans var å finne på trappen etter jobb idag, nå er det slutt. God jul!

Skal sies at søvnen er utrolig viktig for meg siden eldste hadde alvorlige søvnvansker frem til skolealder. dette førte til dårlig vekst og immunforsvar. Vil ikke at dette skal skje igjen, er nå eldre og klokere og tenker at det viktigste er at barna har det bra og så får vi voksne sette livet litt på vent i småbarnsperioden. Dette var mannen enig i før vi fikk nr 2, men tydeligvis ikke nå lenger.

Så nå blir det bare jeg og barna i julen, mannen får seile sin egen sjø! Mini sover uansett bedre når ikke han er i hus siden det stort sett er han som vekker hele huset med sitt nattlige bråk. (Huff, ble langt og rotete dette). Dagens utblåsning!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Det og ikke få søvn er terror. Man blir syk både fysisk og psykisk. Trist at det blir slutt. Sender en klem herifra;)

Skrevet

Oi! Skjønner du er frustrert ja!

Men tisdpunktet er veldig uheldig, rett før jul?! Kan du ikke gjøre det på en måte som blir litt mindre dramatisk for barna? Synd om de skal forbinde dette traumet med jul resten av livet...!

Har du fått svar fra mannen? Han kommer nok hjem med blomster og lover gull og grønne skoger i ettermiddag.

Skrevet

Tidspunktet er superuheldig:-( Eldste har en annen far og er hos han til over jul i år(heldigvis). Er helt enig med deg at dette ikke er rette tidspunktet, men føler at det er nå eller aldri. Orker ikke gå å skule på hverandre hele jula heller.

Og fått svar?? Nei, kommer nok ikke til å få det heller. Har aldri fått så mye som en blomsterkvast eller unnskyldning de gangene han har gått over streken så har ingen forventinger om det heller. Tror faktisk at han ble lettet da han så sms'en. Han er typen som ikke tar tak i ting og bare lar det skure og gå. Han føler at jeg har altfor høye forventninger til han som far.

Skal nok gå bra dette her. Har vært alene før og skal nok klare det igjen:-) Takk for klemmen!

Skrevet

Uff da dette hørtes jo ikke kjekt ut for noen. Tror nok at dine litt vell overilte handlinger skyldes søvnmangel. Synes du skal sende en fin melding til mannen din å si at du beklager at du var så krass i sted men at du var frustrert der og da. Så avtaler dere at dere skal sette dere ned å prate ut. Ikke hiss dere opp og prøv å beholde en saklig tone. Det beste hadde vært om dere kunne fått barnevakt mens dere hadde denne samtalen. Det er alltid flere sider av en sak og det bør du også erkjenne synes jeg. Ikke riktig måte å avslutte et forhold på hvis det er det du egentlig vil. Men som sagt så skjønner jeg at du er lei av å ha det slik. Men et forhold må jobbes med,og komunikasjon er alfa omega. Nå er det snart jul og det er en gledens høytid. Om du synes dette er vanskelig så prøv å svelge noen kameler for barnas skyld ikke minst. Lykke til;-)

Skrevet

Hvordan klarer du å finne deg komplett idioter TO ganger? Kanskje på tide at du lærer deg å leve alene og kniper igjen bena!

Skrevet

Har vel ikke du noe med om hun skal knipe igjen eller ikke Man kan faktisk bomme med barnefar flere ganger skjønner du..

Til deg Hi du har gjort det riktige egoister er ikke noe å spare på.Detta klarer du fint alene .Bedre alene en dårlig følge vet du :-))

God klem til deg

Skrevet

Hva er det mannen din bråker med om natten da? En unge på 8 mnd som våkner har gjerne hatt en vond drøm eller noe. Finner stort sett søvnen igjen selv. Hvis dere stadig går inn til han vil han naturlig nok gråte mer. Kjøp deg ørepropper du og da og sov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...