miamipia Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Jeg trenger litt tips og råd her om hva vi kan gjøre.... lillegutt våkner i firetiden HVER natt..... Noen med samme problemet? Han har aldri vært god på dette med søvn. Mye våken og veldig veldig aktiv... Men er blitt bedre etter som tiden går. Men hva gjør vi når han begynner å rope i firetiden. Han begynner med å bable og skravle.. så blir han lei å begynner å rope og til slutt starter skrikingen. Vi prøver å gå inn til han så sier vi: Nei, det er fortsatt natt, no må du sove videre. så går vi ut...osv osv...gjentar og gjentar... Vi har prøvd å ta han inn i vår seng, men da er hopp og tjo og hei. Legger seg ikke ned. Så skriker han til vi kapitulerer... vi prøver å holde regel om at det er ikke morra før 05.30... men må ærlig inrømme at det er tungt til tider.. Dette har pågått siden oktober... Tar i mot alle tips og erfaringer med stor takk....
svirrehodet Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 vi har dett akkurat likedan nå!! etter han begynte i bhg, har det vært slik hveeer natt!! (det ene øyet mitt er alltid dobbelt så stort som det nadre for tiden, er så sliten!) vi går også inn, stryker han på kinnet og sier de 2 første gangene "natt nå", uten øyekontakt eller noe. virker ikke som det funker noe særlig.. jeg har desverre ingen råd, men håper virkelig at andre har det!! vi prøver også å øke intervallene med å gå inn. begynner med 5 min uten å gå inn til han(nei, vi klarer ikke å høre på lengre enn det), og øker gradvis, men siden det har stått på i godt og vell 1 mnd, tror jeg ikke det heller funker..
lille sprelle Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 har hatt det sånn i perioder, men det er heldigvis over nå ser det ut til.... vi har prøvd som deg å ta inn i senga, av og til sovnet hun, av og til ikke. vi har også lagt oss inn på madrass inne hos henne. Tror det var mer virkningsfullt. Da måtte hun jo sove i sengen sin likekvel. En mager trøst: det går over...... (har du noen gang hørt om en konfirmant som gjør det? hehe)
FrøkenJ Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Vi har det også likedan. Snuppa er 13 mnd. begynner dagen en plass mellom halv 5 og 5....orker heller ikke ligge å gøre henne illskrike,som hun gjør til slutt...får jo uansett ikke sove fra hun våkner første gang. Går flere ganger inn (idag var det vel 6 ganger) før jeg tok henne opp fra sengen.De andre gangene går jeg inn,legger henne ned, gir henne smokk og sier at det er natt og at hun må sove. Hun blir "våken" med en gang jeg tar henne opp og da er det iallefall morgen. Ingen nytte og ta henne inn til oss heller...idag gråt jeg fra klokka halv 6 til 6 sikkert før jeg ikke orket mer og vi stod opp... håper dette er en fase,ellers så vet jeg ikke hva jeg gjør. Er også gravid i 5 mnd og er vel ekstra hormonell og sliten..hjelper ikke på... Men veldig godt (unnskyld) og høre at det er andre som har det slik også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå