Gå til innhold

HJELPES, hva gjør jeg!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så vi klarer oss, men jeg er ufør og har bare 66% av inntekten jeg hadde for 8 år siden. Så kommer vi til Jula, vi har ett etterlengtet barn på 2 år. Broren min og svigerinna mi kom med 7 julegaver til oss voksne og 3 til sønnen min. Og jeg vet at den enegaven fra de koster 900,- ca Og det er kun den ene gaven - hva med de 6 andre, det er heller ikke noe billig ubrukelig noe. Jeg har bare 2 gaver til de på ca 800-900 tilsammen. så har jeg 3 tante barn som får for 4-500kr pr snute.

Allikevel føler jeg ar vi gir så lite, men de har jo alt og det nyeste før en får snudd seg. Må vi ut å kjøpe mer til de voksne? Hva synes dere? og har du ett forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det prisen på gaven eller det at man får noe som teller?

Jeg vil sette en knapp på det siste:o)

Skrevet

Hos oss får de voksene kun en gave hver, Prisen ligger på ca 500 kr. Vi gir heller mere til barna.

For oss er det tanken som teller og ikke summen og prisen det kommer ann på.

Skrevet

Ikke tenk på det, kjære deg. Har de penger til å kjøpe masse dyre ting til dere, er det dems valg om de gjør det. Det burde ikke være sånn at man kjøper for like masse, uansett hvor mye man tjener osv. Er tanken som teller, ikke prisen på gavene..:)

Skrevet

Vi har også dårlig råd denne julen, så vi gav beskjed om at vi kun kjøpte gaver til barna. Det hadde alle forståelse for :) Jeg gav beskjed tidlig, siden noen i min familie begynner juleinnkjøp allerede om sommeren.

Skrevet

Nei, ingen grunn til aa kjoepe noe mer. De vet vel at dere har mindre penger enn dem og vil glede dere med fine gaver.

Blir dumt hvis dere da foeler dere "presset" til aa kjoepe mer, dumt for begge parter.

La et vaere og gled dere over det dere faar :)

God jul !!!

Skrevet

Livet er i sum litt mer rettferdig enn som så, og pengesummene er ikke alt.

Om du synes det er for lite, så gi dem "gavekort" på noe som ikke koster penger, som alt fra barnepass til picnic i parken til sommeren.

Skrevet

Takk Expat.... jeg kan finne frem massasje benken, den er bærbar å gi min svigerinne massasje....hun sliter med nakke å skuldre.

De vet at vi tjener mindre, min situasjon er ikke ny. Men ofte legger jeg vel mer press på meg selv, i fjor var det igrunn like mye gaver, men da fler til vår sønn. I år er det vi som får mest.

Mellomste får noe han virkelig ønsket seg, med tillegsutstyr en ikke får kjøpt her i Norge. Den mest kresne er vel eldste mann....vi får se i sverige i morgen, dinosaurer og lego sto høyt.

Takk jenter, jeg skal kaste fra meg kvalene. Jeg er ikke så nøye på penger, men når det blir så mye, blir jeg litt satt ut.....godt jeg har dere :-D

Skrevet

Vi har forholdsvis god råd og jeg syns det er unødvendig å kjøpe så mange og dyre gaver til søsken. Jeg tror aldri jeg har brukt mer enn maks 500kr til søsteren min uansett og syns det er helt greit. Hun har ikke engang barn som jeg må kjøpe til i tillegg. Jeg syns nesten det er frekt av dem å kjøpe for så mye når de vet at dere ikke har så god råd, selvom de helt sikkert ikke bryr seg om at de får billigere gaver tilbake.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...