Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Kjøper dere det enda? Vi gjør, men jeg begynner å lure om jeg vil melde pass.. Det er jo veldi hyggelig osv, men det er så vanskelig å vite hva du skal kjøpe!! Alle har jo alt, og va får du for 100-200kr da? Fåreslo at vi kunne samles på byn en kveld før eller etter jul, spise middag og ta oss en runde på dansegulvet, med det ville de ikke fordi det var så kos med presang. Vi bor alle litt rundtom, og har vårt å drive med i hverdagen så vi ser hverandre ikke så ofte lenger. Jeg hadde satt mye mer pris på å fått være med venninnene mine en kveld en en liten pakke :/ Hvordan gjør dere det??
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Har kuttet ut maange(når det hjelder julegavekjøping). Det er bare mine nærmeste venner jeg kjøper gaver til i år. Blir for det første sabla dyrt ellers, og for det andre så synes jeg rett og slett det blir for dumt å handle gave til en person jeg ikke har treft på flere månder!
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Nei, kuttet de to siste dette året faktisk. Har stor familie og ca 25 gaver å håndtere sånn ellers, så jeg må prioritere familien (dvs foreldre, søsken, tantebarn, barn, svigers osv). Vi gir heller bursdagsgaver til hverandre og møtes i den anledning. Jeg sendte en sms ca to mnd før jul og ga beskjed om at fra i år kjøper jeg kun til familie, ikke venner. Det gikk greit for dem altså.
Gjest Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har 6 venner som jeg kjøper til. Ca 300 kr på hver. Ei jeg kjenner fortalte at i hennes venninnegjeng kjøper alle en gave, så får alle en hver. Syns det var en god ide. Evnt. kan man fordele det slik at alle får en bestemt de skal kjøpe til fra alle. På den måten kan man jo kjøpe noe mer personlig.
Tweak Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har liten familie, er enebarn og har ellers bare mamma å kjøpe til på "min side", så da kjøper jeg gjerne en liten ting til venninner og deres barn! I år er det tre venner som får gave og de har til sammen tre barn, så det er helt overkommelig! Pluss at dersom jeg gir gaver til deres barn så kommer de til å gi gaver til mitt barn. Neste år, når vårt barn er kommet til verden, så kommer jeg til å foreslå at vi dropper oss voksne venninnene og bare kjøper gaver til barna. :-) Det blir litt ubalanse når noen har barn og andre ikke! :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Jeg gir bare gaver til familien. Har måtte gi opp alt annet. Men savner litt de veninnegavene. Ser mamma åpner gaver og der er det mange veninne gaver. Hun sender julekort og en liten gave til en veninne hun ikke har sett på snart 30år, det gjør de hvert år. Det kan være juletrepynt, en liten duk, ett bilde, såpe osv. Ikke en dyr gave, men en liten ting. De kjøper eller lager som oftes ting i løpet av året, så det er ikke så ofte det er juleting. Jeg er igrunn like spent på hva hun får som henne selv. Mamma har mange hun gir til, men ingen er dyre og store gaver. Det kan være 10kr ett år og dyre ett annet.
ღMaritpusenღ Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Jeg syns forslaget ditt om middag og dans er kjempebra. Er slik vi har valgt å gjøre det i vår vennegjeng. Det har blitt tradisjon at vi enten 3 eller 4 juledag arrangsjerer "vennejulebord". Der møtes vi først på restaurant der vi spiser godt og drikker litt. Deretter blir det enten en tur på bar eller hjemmefest hos en av oss. Mye kosligere og faktisk treffes alle sammen istedet for disse "unyttige" pakkene. Så er det vanskelig å finne tid til å treffes - særlig alle på en gang, når de fleste begynner å være etablerte med barn og jobb osv.. De vennene som er ekstra nære, nesten som familie får selvsagt en liten gave for det. Men det trenger ikke gjøres dyrt, og kan godt være litt personlig. I år har vi kokt drops i forskjellig farger og smaker og blandet i kremmerhus. I tillegg har vi kokt litt såpe og kjøpt søte såpekopper til noen og fine håndklær til andre. Hver gave kom da på rundt 100-lappen. Litt innsparinger i år, men det er jo like koselig å få noe som det ligger litt omtanke bak enn en vilkårlig vinflaske eller et spa-sett med en bodylotion som lukter djevel og i tillegg klør noe infernalsk? ;p
DK+2 Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Jeg kjøper ikke julegaver til venninnene mine lengre, pga økonomien. Men har ei venninne som lager adventskalender til meg og jeg til henne Så da får vi jo 24 små, spennende gaver hos hverandre. Vi prøver holde prisen pr. gave lav, spørs hva man finner. Syns det er kjempekos! Eller ville jeg og satt mere pris på å samles et gjeng og spise en bedre middag, gå ut på byen eller noe lignende, istedenfor en haug med gaver. De som får julegaver fra oss, er nærmeste familie og faddere til sønnen vår, syns det er nok jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå