Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #1 Skrevet 16. desember 2009 Vi har valgt faddre til barna utenfor familie og barna har ikke de samme faddrene. Jeg er vant med at man gir en liten julegave til fadderen sin og hvis fadderen har barn gir man gave til disse også. Hvis man er fadder til en i en søskenflokk så gir man gaver til alle, også de man ikke er fadder til. Gavene er ikke dyre. Kommer litt an på hva man finner, men det vanlige er et sted mellom 100 - 200 kroner pr. barn og litt mindre til den voksne. I min mann sin familie gir man ikke gaver til fadderen sin og fadderen gir bare gave til det barnet i søskenflokken som vedkommende er fadder for. Jeg har lyst til å gjøre det slik vi gjør det i min familie. Vi er en helt gjennomsnitlig familie. Vi har ok råd - vi er verken rik eller fattig, selv om desember og januar er måneder man må planlegge utgiftene ekstra nøye så har vi råd til disse gavene. Hva synes dere?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #2 Skrevet 16. desember 2009 Jeg synes at jula dreier seg alt for mye om gaver og alt for lite om samvær, hygge, kos og nærvær. Det er hva jeg synes
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #3 Skrevet 16. desember 2009 Helt enig. Men jeg synes en liten oppmerksomhet "vi tenker på deg" presang er hyggelig, spesielt når vi bor et stykke fra hverandre og ikke treffes så ofte HI
thea - M har gull i gulping Skrevet 16. desember 2009 #4 Skrevet 16. desember 2009 Jeg synes det er en koslig tanke. Men er enig med andre her at jeg synes jula dreier seg mer og mer om gavene. Selvom det er koslig å gi:) Men her så er jeg faktisk ikke helt sikker på om jeg skal kjøpe noe til fadderene til datteren min. Annet enn til ''mine'' faddere. Altså de jeg valgte. Men fortsatt usikker.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #5 Skrevet 16. desember 2009 Takk for svar. Noen andre som kan fortelle meg hva dere gjør? HI
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Jeg gir til fadderbarna mine, ikke foreldrene og ikke søsknene, de har jo andre faddere de får av så det er ikke synd i dem for det Likeså får sønnen min av sine faddere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå