Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ei venninne som har en sønn på 4 måneder. hun har sex. hun ammer, har ikke fått mens siden fødsel. Kan hun bli gravid da? Hun går ikke på p-piller eller noe
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Denne venninnen er deg, eller hva? ;p
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Ja, det kan hun, for eggløsning kommer alltid FØR mensen. Så hun vil ha eggløsning ca 14 dager før første mens. Amming er ingen prevensjon.......
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Amming er IKKE et prevansjonsmiddel og ja, hun kan bli gravid om hun har ubeskyttet sex med utløsning
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Nei det er ikke meg, jeg er 1 månede på vei med mitt barn Men hun sier att man ikke kan bli gravid når man ammer, å jeg veet hun ikke vil ha en unge til nå. hun er bare 18 år. å den første viste de heller ikke skulle komme. å moren hennes sier hun ikke vil ha noe med de å gjøre om hun får entil nå. Å da blir jeg litt redd.. Jeg sier hun må ta en test, starte med ppillene igjenn.. å att amming ikke stanser graviditet.. men hun hører ikke =/
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Ja, man kan bli gravid selv om man ammer. Amming er ikke prevensjon. For å ikke miste melken (noe som kan skje ved p-pillebruk), bør venninna di ta minipiller. Resept får hun hos legen. Viktig er at hun tar minipillen hver dag på samme tidspunkt (24 h mellom hver pille). Venninnes mor er nok bare sjokkert over å ha blitt mormor, derfor trussel om å slå hånda av dattera.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå