Gå til innhold

Dere som tror dere eier mannen/samboeren !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere er klar over at det er voksene menn dere er sammen med?Og ikke barn som må spørre om lov ,få inne tider osv....

Jeg syns dere viser utrolig lite respekt for partnern deres !

Om min mann hadde prøvd å bestemme hvor lenge jeg skal være ute ,hvor mye jeg kan drikke ,når jeg kunne dra på tur osv ,da hadde jeg klikket og lurt på hvem han trodde han var som behandlet meg som et lite barn !

Jeg kunne aldri ha drømt om å behandlet min mann sånn !

Han er da en voksen mann som fint klarer å ta egene avgjørelser ...

Jeg skjønner godt hvorfor så mange menn er utro!

Jeg syns synd på mennene deres.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som om jeg skulle skrevet det selv. Amen!!

Skrevet

hehehe... tror en del blir litt hjelpesløse når de er i forhold. Både menn og kvinner, tenker jeg da på.

Jeg er enslig, og vet at om jeg treffer en mann en dag, så skal jeg ha frihet(dog under ansvar), og det er en selvfølge for mannen også. En eier ingen, og kan egentlig bare kreve at en partner viser en respekt. Men det krever at en viser respekt tilbake.

Folk må få tenke selv, og ha et sosialt liv som voksne, selv med partner. Så lenge de har respekt for sin partner.

Innetider, og hva som er tull eller alvor i hva en har lyst til, kan ikke en partner bestemme på vegne av den andre. En kan kanskje diskutere, men da ikke rett foran et arrangement. Da er det grenser for begge på generell basis en kommer frem til.

La oss si at ene parten ville gå ut en kveld med venner. Da kan en tidligere, og ikke i forbindelse med en spesiell sak, ha diskutert at en kommer hjem kl 01.00 f eks. Og dette gjelder begge. Så da vet begge at senest kl 01:00 er den som går ut, hjemme igjen. og at en har diskutert seg frem til hvor ofte er det greit at en går ut, og alt slikt.

Da slipper en å diskutere rett før arrangementet eller byturen. En har en avtale.

Om det er så viktig å ha full kontroll, da........

tillit og respekt er vel stikkord her, som med alt annet slikt.........

Skrevet

Jeg er i og for seg enig. Men i et forhold kan man ikke bestemme helt fritt selv, ettersom det en gjør/ikke gjør påvirker den andre også. Hvis mannen min er ute hele natta og drikker så mye at han er syk hele neste dag, er det også min sak, ettersom det betyr at jeg må ta alt av ansvar for barna og ikke kan gjøre det jeg kanskje ønsker. Men det kunne aldri falle meg inn å forby ham noe. Vi snakker sammen, og inngår avtaler.

Skrevet

Nå er det vel få her som har arumentert med at man skal bestemme over hverandre i et forhold. Folk har diskutert hvilke krav man kan stille til hverandre, altså hva man kan FORVENTE og ØNSKE. Tror ingen sier: "Du har å komme deg hjem kl 22 i morra kveld!" til mannen sin. Men jeg tror mange kan si: "Jeg synes det passer dårlig at du drar ut på vill festing nå. Kan du vurdere å ta det rolig på julebordet og ikke bli så lenge?".

Og hvorfor skal man ikke det? Man har forpliktelser hjemme. Det er noe helt annet å være barnløse.

Hadde du akseptert at en kollega dro fra jobb midt i arbeidstiden for å dra på julebord? Nei, fordi du ville ment at du og din kollega har like mye ansvar på jobben, og at det er urettferdig at du skal gå inn å dekke over for den andre. I så fall må det avtales på forhånd, og det må være innenfor det du klarer å mestre på jobben, og du vil ha en til gode en annen gang. Du ville i allefall ikke sammenlignet deg med de som er alene på jobb og tenkt: "Jaja, når de kan klare å jobbe alene, så må jeg også!"

Skrevet

Nå har det seg sånn at en del av denne jordens befolkning ikke klarer å tenke så himla langt når de drikker. 3 øl blir gjerne 10. Når man har kommet opp i 10 øl, kan man like gjerne drikke litt til, og mange blir sørpe fulle. Det er ikke så lett å komme seg hjem i skapelig tid da altså, for det er jo så gøy å være full!

Da er det mange MENN som egentlig driter i hva/hvem som er hjemme og må ta seg av barna dagen etter. Bare de får feste.

Det er faktisk mange som så absolutt ikke er sitt ansvar bevisst når det kommer til den biten. Det er en del som ikke klarer å tenke selv.

Skal en fest/julebord ødelegge for resten av familien en hel helg.

"Hysj, pappa sover".

Skrevet

Hvis man er sammen med noen som ikke frivillig kutter ut visse ting for felleskapet i familien og tar hensyn, viser omsorg og pålegger seg selv ansvar i forhold til kone og barn, så er det kanskje ikke rette personen å være sammen med som en familie.

Voksne menn tar hensyn, guttevalper tenker mest på seg selv, om de er 18 eller 55..

Skrevet

Jeg tror ikke, jeg vet jeg eier han. Så det så. Uten meg ryker han på huet og rævva ut av landet, så det så.

Skrevet

Jeg eier mannen min, han eier meg, og slik liker vi det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...