Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Noen som kan fortelle litt om den?? Hørte man kunne ta av ganske mye og raskt? Er det ei bok man skal følge? Skal ta av iallefall 20-25 kg. På førehand Takk
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Nei, man skal bare se til å spise rundt 15 gram karbohydrater i døgnet slik at man kommer i ketose, altså tar forbrenner energi av fettlagrene. Boka bør du lese (det er også noen oppskrifter i den) for å forstå konseptet. I tillegg kan det være lurt å få seg brukernavn og lese/spørre om ting på lavkarbo.no Du kan også lese på www.ketolyse.no Boka er det du i første omgang trenger etter min mening, og føler du dette er veien for deg kan du kjøpe litt kosttilskudd o.l. etter hva du føler er nyttig.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Kjempe flott. Tusen takk. Er nok klar i januar;) Trenger oppskrifter ja;))
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har fulgt atkins, som i store trekk går ut på det samme. Gikk ned 24 kg på 5 mnd, uten å være helt rigid, skeiet ut av og til, og trente ingenting... I korte trekk kan du spise så mye du vil av egg, ost, kjøtt, fisk... Du kan spise grønnsaker og meieriprodukter som til sammen gir deg 15 g karbohydrater i døgnet. Jo fetere meieriprodukter dess mindre karbohydrater, samt at det anbefales at du inntar en del fett for rask vektnedgang, seterrømme og fløte er greit å lage saus på f eks. Velg grønnsaker, og pass på å ikke kutte karbohydratene helt ut, da går du tom for energi og blir sliten. http://www.matoppskrift.no/sider/Karbo.asp her finner du liste over ulike matvarer og hvor mye karbo de inneholder. Når du har fulgt dietten 2-3 dager kan du tisse på en ketostick (strips som fås kjøpt på apoteket) for å sjekke om du er i ketose. Når du er i ketose brenner kroppen fettlagrene sine i stedet for å "leve av" maten du spiser, ganske enkelt forklart. Husk å spise regelmessig selv om mange i ketose ikke blir noe særlig sultne, det er viktig å holde maskineriet i gang med regelmessig inntak av mat. Bøkene om ketolyse / atkins og lignende er nyttige til to formål. Først og fremst er det fint å vite hvordan dietten virker inn på kroppen, mye mer detaljert enn jeg har forklart her, og i tillegg er det mye greie oppskrifter og ideer, det er ikke så lett å variere kosten når man skal spise helt annerledes enn det man er vant til... Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Veldig bra. Kunne nesten tenkt meg begynne nå,men det v den derre jula;)) Må kose oss litt da;så får jeg satse på bikini til sommeren:) Takk for hjelpen. Siden er lagret:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå