Gjest Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Han er bare så teit, han mener seriøst at man ikke skal prate om div ting og "ta sorgene på forskudd" som han sier. Jeg liker å prate om forskjellige bøker, artikler eller tv-programmer jeg har fått med meg om dette temaet, men han gidder ikke svare engang. Jeg kjenner jeg blir skikkelig frustrert og føler det er viktig for meg å vite ha han mener om f eks mobiltlf, utetider og rutiner osv. Hvordan er deres menn??
3småtroll♥ Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Her i huset er det nok jeg som er mest opptatt av å prate og analysere alt:) Kvinnfolk som jeg er.... Men dersom det er noe som er aktuelt for våre barn så er han jo med på å diskutere. Er viktig å snakke om hvilke "regler" vi skal ha og at vi er enige om hva vi skal stå for;)
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 ja det syns jeg også... det eneste han svarer er at det går nok bra med de!! ehhh, er ikke alltid det går bra. blir litt frustrert og lei meg når han ikke kan prate med meg om dette som jeg er opptatt av
3småtroll♥ Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Det skjønner jeg! Hadde en liten periode her da eldste snupp som går i 2.klasse skulle teste grenser noe vakent. Mannen var da lite hjemme og med 3 barn, katt, hund og hus følte jeg at jeg ikke ville være alene om alle avgjørelsene når det gjaldt eldste og alt hun ville.... Men satt meg ned og forklarte han hvordan jeg følte det og hvor vanskelig jeg syns det var å være alene om alle slike avgjørelser.. Skulle hun få gå over veien alene? Sykle til butikken med venner som er eldre...? Være lenger ute enn vanlig? Osv... Alle slike småting syns jeg er greit å være enige om. For å være enige så må vi jo snakke om det:=) Prøv å forklare manne din det på en fin måte så kanskje han skjønner deg også?
Gjest Mammamoms Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Greit nok at vi kvinner kanskje oftere har dette "pratebehovet", men jeg synes absolutt at barneoppdragelse, grensesettelse og verdier ol. burde være noe dere som foreldre kunne prate sammen om. Mange ting i barnas oppvekst villle komme helt overraskende på, og dere har ikke pratet om det på forhånd. Men det er visse ting man kan "planlegge" litt forut. Håper dere klarer å prate sammen om dette, han burde uansett lytte litt til deg, siden det også er en ekstra sterk interesse for deg!!
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 ja jeg har håpet på at det skal skje lenge nå, men han bare går avgårde. noen tips fra dere?? det ender bare i krangel for jeg syns han er så idiot som melder seg ut av dette...
~sjiraff~ Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Hvor gammel er ungen(e) siden det er snakk om utetider og mobiltelefon. Bare en tanke om at hvis det er langt frem i tid blir det litt fjernt for han?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå