Gå til innhold

Ille å be andre om å kausjonere for seg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hørte nå om en som hadde fått forspørsel om å kausjonere for et lån for en venninne. Utrolig grådig å spørre andre om dette! Jeg tror det kan være drepen på et venneforhold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde aldri gjort det for venner, men for barna mine hadde jeg nok gjort det.

Skrevet

Vet om to i bekjentskapskretsen som har blitt sittende med gjelden til venner. Hvorfor tro at folk som må ha kausjonisthjelp gidder å anstrenge seg for å betale ned når de bare kan lesse over gjelden på "venne". Enig me HI her at det er storforlangende. Det såkalte vennskapet gikk selvfølgelig rett i dass ja.

Skrevet

hehe... kausjonere for venner har jeg aldri hørt om, har brukt foreldrene mine...

Skrevet

Oi, den var ny! Aldri hørt om venner, trodde faktisk ikke at folk gjorde det. Så mye hadde jeg aldri stolt på en venn...

Men foreldre\barn; YEAH

Skrevet

De eneste man skal kausjonere for, er egne barn!

Skrevet

Ville aldri tatt sjansen på å kausjonene for en venn!! Uansett..

Skrevet

Mamma gjorde det en gang, ett lån på ca 30 000, hun endte opp med å hvertfall betale tilbake det dobbelte. Hun fikk dom på det til slutt, sånn at hun da slapp å betale mer, for til da hadde hun allerede betalt myyyye mer enn det som var opprinnelig lånt. (Inkasso, avdrag, renter osv)

Jeg har lært og stiller ikke opp for venner. Barna får vi evt vurdere om den dag kommer. Såpass kynisk er jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...