Masaili <3 Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Vært mye frem og tilbake med meg og eksen de 4 mnd vi har vært sammen... Han har store psykiske problemer, og er tidligere rusmisbruker... Når vi har det fint, er alt helt supert! Men når nedturene kommer blir det et helvete. Han har aldri skadet meg før, men i går morges klikka det for han, og han dyttet med med en såpass kraft at jeg fløy flere meter bortover gulvet og inn i en hylle. Sitter igjen med en enorm blåkul i panna og en skadet albue, pluss diverse småskrammer.... Dette var dråpen for meg, jeg elsker fyren, men jeg og mine unger kan ikke leve med en så syk mann. Heldigvis var ungene hos sin far når alt dette skjedde, så de vet selvsat ingenting. Problemet er hunden hans... han stikker av ved hver andledning, og kommer alltid til meg... slik som i kveld... jeg ringer eksen å ber han hente han, men han nekter... hva skal jeg gjøre? Kan jo ikke slippe hunden ut i 7-8 minusgrader alene, og hvem vet hva som kan skje med han.... Hvem skal ta ansvar for hunder som ikke blir tatt vare på? Vet dyrebeskyttelsen, men jeg bor langt utpå bygda, så her er minimalt med slikt... Vil helst ikke ringe politiet, siden naboene er de største ryktesprederne, og da vil alt havne utover bygda.... Tips?
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Det er Falck, evt brannvesenet. Ring Falck dersom de finnes i bygda eller nærheten.
PAVEEL Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Uff....vanskelig sak. Ring politiet? Men tøft av deg å komme deg bort i fra han!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Stor klem:D:D
lille sprelle Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Ta vare på hunden til i morgen og lever ham da på politistasjonen
Masaili <3 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2009 Fikk heldigvis en felles venn av oss til å kjøre hunden hjem, så da ordna det seg hvertfall. Synes det er vel drastisk å anmelde det, men legen skrev i journalen hva som hadde skjedd, så jeg har hvertfall det om jeg ombestemmer meg. Har dessuten tatt bilder av skadene så jeg har bevisene... Håper bare jeg kommer meg fort over dette, er ikke så lett å skru følelser av og på.....
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. desember 2009 #6 Skrevet 16. desember 2009 Først og fremst bør du stikke innom legevakten og få journalført og avbildet blåmerker osv... Mulig du tenker at det ikke er viktig nå, men du kan få brukt for det senere.. (Jeg sitter og angrer i dag på at jeg ikke var flinkere på å få journatført alt.. for da hadde alt vært mye lettere nå etter at alt ble vanskelig..). Hunden får du levere fra deg ett eller annet sted dersom han ikke vil hente den..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 16. desember 2009 #7 Skrevet 16. desember 2009 Så nå at du hadde gjort det.. flott!
EinFrosk Skrevet 16. desember 2009 #8 Skrevet 16. desember 2009 Så lenge du har familiær tiilknyttning til eieren av hunden vil det eneste tilbudet være at du selv betaler for henting og oppbevaring a hunden, og det er dyrt. Utrolig idiotisk, men det er visst vanlig praksis.
Masaili <3 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #9 Skrevet 16. desember 2009 Heldigvis ordna det seg med hunden. En del av meg kunne tenke meg å anmelde han, ikke fordi skadene mine er så store, men for at han skal forstå at han ikke kan gjøre slikt ustraffet. Hadde det bare vært så enkelt å skru av følelser, men det er ikke mulig, så jeg får bare leve med at nå er ting over for godt.... Vondt og jævlig, men for min og barnas sikkerhet så er jeg nødt til å komme meg unna denne syke fyren.... Tusen takk for støtte, trenger det når jeg sliter....
Rampongi Skrevet 16. desember 2009 #10 Skrevet 16. desember 2009 Stå på kjære du! Når det er hardt å slå av følelsene så tenk på barna, de må få slippe å vokse opp med en gul og blå mamma. Flinke sterke du!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå