Gå til innhold

Hvordan bli venninner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har masse venner, som jeg har hatt lenge. Har aldri hatt behov for å "rekruttere" nye venner.

Men nå er det ei på barselgruppa mi som jeg liker veldig godt. Det er ikke planlagt flere treff, så jeg vil ikke automatisk treffe henne igjen. Vi har begge fått samtidig, og begge har fått gutter. Hadde jo vært topp å bli bedre kjent siden jeg ikke har noen venninner som har fått baby iår.

Men har som sagt aldri gjort dette før. Hvordan går jeg fram? Vil jo ikke trenge meg på , men tror kjemien er gjensidig, men jeg er nok mer "frempå" enn henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det på den "moderne"-måten: Bli venn med henne på Facebook og ta det derfra. Kanskje dere kan avtale leke-treff med guttene eller noe?

Skrevet

Hun er ikke på facebook. Så jeg må evnt. finne fram nummeret hennes på "gamle måten". Men virker det påtrengende?

Skrevet

Nei, det synes jeg ikke er påtrengende. Send henne en melding og spør om dere skal finne på noe med guttene en dag. Og om hun skulle svare nei og ikke ta initiativ til å treffes en annen dag så vet du.

Du har ingenting å tape og det er alltid kjekt med nye venner:)

Skrevet

Jeg hadde bare syntes det var hyggelig, er jo ikke verre enn å si nei om hun ikke har lyst, men de fleste av oss synes det er greit å komme overens med andre med barn på samme alder, så forhåpentligvis er ikke hun noe unntak:)

Send henne en melding og spør om hun har lyst på en trilletur en dag, eller et kafebesøk, og ta det derfra...

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Men hvordan oppfører man seg sammen med nye mennesker da? Jeg har hatt samme venner og samme kollegaer i årevis, så blir nesten nervøs av å skulle ta initiativ til nye bekjentskap;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...