Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Gutten min er 15 mnd og har vært grei å legge i et halvt års tid. Legger han, sitter der inne et par minutter og så går vi ut. Da er han som regel fortsatt våken og kaver og styrer litt for seg selv til han sovnet. Uten en lyd. En kveld nå og da er han overtrøtt/syk og da kan det hende han sutrer litt, men ikke noe skriking. Problemer er at alle jeg kjenner med barn ler når jeg sier at leggingen går så fint og sier bare vent, det snur sikkert snart. Eller bare vent til han blir eldre og skjønner mer da kommer han til å protestere. Og lignende ting. Det gjør at jeg har blirr veldig stressa i forhold til leggingen (tenk det da, med den drømmegutten) fordi jeg bare går og venter på at det skal snu.... Noen som har barn som har vært lette å legge og som IKKE har plutselig blitt umuliuser. Som alltid har lagt seg fint? Eller finnes det ikke?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 To år og fire mnd. So far so good! Legger han i senga, klem og god natt så går vi ut. Ikke et pip å høre:)
Småsporvinj gjeng på tryne Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 To barn- lagt seg klokka sju fra de var nyfødt, ingen problem. Sovet hele natta har de også gjort:)
It's all about me Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Guttungen på 3.5 har hatt en og annen kveld innimellom, men aldri lengre perioder. Selv da vi ganske tidlig gikk over til stor seng la han seg og ble i senga til morgenen etter som alltid. Veslejenta er 16 mnd og har etter at hun ble 1.5 mnd aldri vært vanskelig enda.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Har tre på 10 år, 5 år og 3 år, har aldri hatt problem med leggingen ;O) Så la folk le så mye de vil, jeg ler av de som har problemer jeg!!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ikke hatt problemer med mine. Jeg har hatt det slik du beskriver, egentlig. Og jeg har 2 stykker av samme type;) Min søster har 3 av samme typen. Men i korte perioder da de har vært litt eldre, så har det vært tendenser til å være fryktelig tørst, ikke trett, vil ha klem osv osv osv. For da har de liksom oppdaget at de kan stå opp etter at de er lagt. Men jeg har bare vært streng der og ikke gitt etter og ikke dullet. Det har gått fort over, og har vel vært sånn max 10 ganger på en kveld, som det ekstreme. Meeeeen de har nok litt rett i det med vent til de blir eldre; tenåringer. De legger seg IKKE tidlig, men bør i visse tilfeller passes på til de sover likevel;)
Gemini77 Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Ingen problemer her.. "bak i bordet". Har 2 barn på snart 4 år og en på 20 mnd. Begge er veldig enkle å legge, og vi bruker 2 min på dem hver ca.
Gjest Sekretøsa Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Minsten på 2 år og 3 mnd går frivillig å lagt seg siden han kunne gå. Sitter aldri inne hos han, bare legger han og går. Får selvfølgelig masse nattanusser da )
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Om du ser bort i fra de første 6-7 mnd med nr 2 og 3, så har de (med noen ytterst få unntak på 1-2 uker her og der) alltid vært noen engler å legge. Er bare til å stelle dem, si god natt, evt lese litt og så sovner de på få minutter. De er nå 5 år og 2,5 år. 7 åringen var litt mer tull med, men han har også lagt seg fint de siste årene. Vesla på 4 mnd er det værre med, men hun er jo liten enda da.
Tessa-81 Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Aldri hatt problemer. Gutten vår er 2 år og 3mnd og legger seg som en prins hver kveld. Selv på overnattingsbesøk er han en engel å legge. Bare legger han, synger av og til bæ-bæ-lille lam og så sier jeg "glad i deg" og han legger seg til. Ikke en lyd! De sier til meg og at det vil snu. Ikke enda i allefal.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Ååååååååå, nå ble jeg glad :-) Da satser jeg på at vi har en som liker å legge seg og at det kommer til å fortsette sånn. Godt å høre at det er mulig. HI
Musemor med tre søte små Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Gutten er 2 år og 9 mnd. Ikke hatt noen store problemer hittil
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 4 barn her i huset, fra 2-15 år. Ingen leggeproblemer. Må faktisk "sjerpe" inn når fordi eldste har en tendens te å være treg med å komme seg i seng...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Har en på 3 uker og en på snart 4 år. Vi har ikke hatt problemer med legging. Selvsagt har det vært enkelte kvelder i løpet av vår 4 år gamle datters liv at hun har stått opp etter at hun har lagt seg etc, men føler virkelig ikke at det har vært noen problemer.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 en på 2,5 år, og en på 6 mnd. Legging går som en drøm, og nattavvenning med eldstemann gikk av seg selv da han flyttet over på et eget rom i en alder av 6 mnd. Heldige så langt! (bank i bordet)
petite fleur Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Vi har heller ikke hatt problemer med legginga til nå, han er 2 år og 2 mndr. Da vi skulle venne han av med flaska hadde vi 3 kvelder med grining, så var det over. Jeg er så takknemlig for å ha en så grei gutt når det kommer til legging (men tro meg, han tar det igjen på andre områder...) :-)
Miztery Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har ei jente på åtte år, aldri hatt noen som helst problem med legging, hun har lagt seg alene (etter sang og nattahistorie) siden hun var halvannet år. Vet ikke helt hva jeg har gjort "rett", hun har egentlig alltid bare vært en veldig lettvint unge.. Hun har forresten sovet på eget rom siden hun var 3 uker, har aldri kommet inn til oss i løpet av natten, kun hvis hun har blitt spurt om hun vil ligge i vår seng hvis hun er syk. Veldig redd for at hvis vi får flere barn, så er de ikke lik henne i det hele tatt, sånn at jeg plutselig oppdager hvorfor andre sliter..hehe Eller kanskje jeg får det tilbake i puberteten?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Vi har ei på 6 år, har aldri hatt problemer med legging på henne, så har vi en på 7 mnd og ingen problemer med legging der heller. Vet ikke om det kan snu da, men håper da inderlig ikke det. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan det er å være oppe natt etter natt med små barn siden begge mine to har vært greie på det området
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #19 Skrevet 16. desember 2009 har ikke hatt problemer med legging her nei. Jenta er snart to og er veldig glad for å legge seg. Er tidlig oppe da. Typisk Amenneske har jeg fått beskjed om:)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #20 Skrevet 16. desember 2009 Legging har jeg også fått mange kommentarer på. Der kommer det mange "troll" frem i mamma'r, hehe..... Med min første, ventet jeg også litt på at det skulle komme perioder som han var vanskelig å legge ("alle" sa det, jo...) men akk. Vi sang, vi la han, sa god natt og det var det. Bortsett fra når han var syk, da selvsagt. Med nummer to hørte jeg "alle" slet med å få prentet inn rutiner o.l, men fra han var veldig liten ble det naturlig at han la seg likt med broren og samme saken der:). Mulig jeg er heldig, men jeg får stadig vekk sånne misunnelige kommentarer på "ja, bare vent!". Ikke bry deg om det, du og nyt tiden :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #21 Skrevet 16. desember 2009 Har ikke hatt de store problemene, verken med ho på 18 mnd, eller ho på 5 år.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #22 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har en av hver jeg, så de som insuinerer her at det er deres fortjenetse at de har så lette barn å legge tar feil! Uansett, hun som er lett å legge er 2 år, håper det fortsetter!
Ugl@ Skrevet 16. desember 2009 #23 Skrevet 16. desember 2009 Jeg har 3 barn, 11år, 4år og 2 1/2år. Bortsett fra ei og anna kort periode som gjerne følger sykdom, eller ferier/ litt uvanlige hendelser så har det gått greit å legge alle tre uansett alder etter de begynte med fast føde og slutta med nattamming. De er også tre veldig forskjellige barn, så jeg har en teori om at foreldrene selv har hovedansvaret når det kommer til leggerutiner og om barna blir lette eller vanskelige å få i seng/ roe om kvelden.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 16. desember 2009 #24 Skrevet 16. desember 2009 jeg har ei på 2 1/2 år og har aldri hatt problemer med leggingen. Selvfølgelig har det vært perioder hvor f.eks tenner er på vei hvor det har vært en del kaving, men da har vi som regel sittet inne hos henne i mørket uten å gi henne oppmerksomhet, men gitt henne tryggheten ved at vi er der. Har fungert utmerket. Nå når hun er i voksenseng, så har hun aldri forsøkt å gå ut av sengen. Selv ikke om morgenen...da roper hun: mamma jeg er våken, og så må vi rope henne inn til oss f.eks :-) Det hender en kveld iblandt at hun er tørst, er ikke trøtt, forsøker seg på å sutre...få seg selv til å grine osv...da er jeg veldig streng og har ved et par anledninger sagt natta til henne og gått ut av rommet.....påfølgende hyyylskrik i maks 3 minutter før hun innser at det ikke nytter hehe. Så vær obs på testing av grenser, de finner fort ut om det fungerer og de finner også fort ut om det ikke fungerer :-)
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #25 Skrevet 16. desember 2009 Takk for bra tips! Da skal jeg være forberedet på at hvis han prøver å teste grensene skal jeg holde på rutinene slik at vi forhåpentligvis får en gutt som er enkel å legge i laaaaaaaaang tid fremover ;-) Så blir det kanskje jeg som kan le tilslutt av alle de som sa det kom til å bli verre, hehe. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå