Minesmå:)+en til! Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Lillebror på 6 mnd har være mye syk i det siste. Kaver på natta, sutrer om dagen og finner ikke roen. Han har ofte temperatur opp mot 38grader på kvelden. Syns d er litt rart jeg, at han er litt varm hele tiden... (ca de 2 siste mnd) Han surkler mye i brystet, alltid snue og litt hoste. Blir så lei sykdom! Har snakka med legen men CRP var fin sist uke. Uka før hadde han ørebetendelse... Legen mente at surklinga ikke var noe å være bekjymret over for han er åpen i pusten. Pencilinkuren han fikk for ørebetendelsen skulle jo tatt alt (altså hals/bronkitt/ører) mente legen. BLÆH! Eller er han bare en "varm" gutt?
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 37.9 er i utganspunktet ikke feber men mål den når han er helt frisk så finner du hans normal temperatur..
Lykke X 4 Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Barnet ditt er det vi kaller subfebrilt. Dvs. det kan være et "forstadie" til feber. Sees gjerne like før barnet får feber, eller etter at det har hatt feber, eller om barnet går rundt og er litt småsyk, snørrete ol. Nå er det en gang slik at for mange barn er de første leveårene preget av av luftveisinfeksjoner, gjerne i forbindelse med de første årene i barnehagen. Som regel vokser de fleste det ifra seg, de får et bedre immunforsvar. Om du bekymrer deg veldig, skal du ikke være redd for å ta det opp med legen en gang til, kanskje omså en annen lege, for å få en annen vurdering. Du er uansett den som kjenner barnet ditt best.
Minesmå:)+en til! Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2009 Takk for fint svar Musipusi:) 3 ganger har feberen bikket 39 i ca 2-3 dager sammenhengende. Syntes det er så mye for en på 6 mnd å allerede ha hatt hals, ører, hoste, osv... Er redd han egentlig er alvorlig syk (ja..over hysterisk, men ja) pga at han alltid er sutren. Kommer jo en del smil innemellom:) Liker ikke feber jeg, har jeg funnet ut! HEHE
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå