Gå til innhold

"restless feet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er gravid i 13. uke og har to ganger opplevd "restless feet" (likner litt på voksesmerter bortsett fra at det ikke er vondt, bare kriblinger). I natt fikk jeg ikke sove i det hele tatt, måtte gå opp og ned trappene og ta knebøy for å prøve å roe ned fotene. Men det hjalp ikke! Dagen etter på ettermiddagen er jeg fortsatt ikke bedre, føler at den uroligheten som satt i beina først nå har spredd seg til hele kroppen :(

Er det noen som har opplevd dette, og finnes det noe å gjøre? Har gått tur i dag men føler ikke at det har hjulpet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har opplevd det samme, med uro i hele kroppen. Var hos fysioterapaut og fikk med meg noen råd fra henne.

1. Gå en lang tur om ettermiddagen

2. Prøv deg på et avspenningsprogram. (Avspenningsprogrammet hjalp godt for meg)

Jeg fikk tips om å legge meg ned, ha på dempet belysning og dempet rolig musikk. Deretter tar jeg for meg en og en kroppsdel som jeg spenner i ca 10 sek før jeg deretter slapper av igjen.

Lykke til!

Skrevet

Da mitt var på det verste hjalp følgende tøyeprogram for å få ut alle spenninger av bena før jeg la meg:

15 knebøy

tøye forsiden av begge lårene (minst 30 sekunder pr lår)

15 knebøy

tøye leggene (minst 30 sekunder pr legg)

Sitte i skredderstilling med fotsålene mot hverandre og tøye hofteleddene et par minutter

Stå med strake ben og henge med overkroppen og hodet ned mot gulvet for å tøye baksiden av lårene (ca ett minutt)

Gjorde dette uansett hvor trøtt jeg var, ellers begynte bena ikke bare å prikke, men også riste og det var umulig å sove.

Siden du nå føler uroligheten i hele kroppen kan det hende å tøye resten av kroppen også hjelper.

Skrevet

begynn å knaske magnesium tilskudd, det hjelper. spis evt banan, mye magnesium i det.

vanlig å være plaget med leggkramper/urolige ben, magnesium fikser biffen;)

Skrevet

Støtter NormaJean her, magnesium hjelper! Jeg tar det jevnlig ellers også, da jeg alltid har hatt "maurer i beina"...

Lykke til!

Skrevet

Ikke alltid magnesium hjelper. Jeg kunne like gjerne knasket sukkertøy som magnesiumtilskudd... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...