Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Ja det kommer jo selvsagt på hvem som sier det. Er det mamma eller mannen min er det helt ok. Jeg er student å har basisgruppemøter med noen som er en del år eldre enn meg. Jeg kjenner ikke dem så godt, for jeg er ganske ny i den klassen. Jeg måtte sende en mld å si at jeg ikke kunne være der så lenge i morgen, og om at vi kunne begynne litt tidligere. Fikk til svar "jada lille venn". Jeg vet ikke hvorfor men det irriterte meg grenseløst. Fikk liksom følelsen at jeg bare var småjenta i deres øyne. Likte det ikke i det heletatt. Selv om jeg vet at hadde mamma skrevet det samme hadde jeg ikke reagert i det heletatt. hva tenker dere når noen dere kjenner sier det?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Maktbehov...... Dette er en kontrollteknikk for å gjøre andre mindre sikre, og at de skal føle seg underlegne. Ikke alltid bevisst fra "giver", og ikke alltid ment som maktutøvelse. Men noen ganger oppfattes det slik av mottaker. Den personen du mener, kan nok ha dette som en vane bare. Og mener da lite med det.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Huff, kom til å tenke på at jeg tabbet meg ut i en kollokviegruppe en gang, he he. Var ganske konsentrert om det jeg holdt på med, og glemte at det ikke var samboeren min jeg snakket med og klarte å slenge på en "vennen" på slutten av en setning til en av mine medstudiner. *flau* :-D "lille vennen" og sånn er kosenavn som en kan bruke på familie og venner, men ikke kollegaer og medstudenter! Det passer seg bare ikke! Jeg hadde i allefall følt det veldig ubehagelig og følt at de ville heve seg over meg eller følte seg "bedre" enn meg. Det virker litt nedlatende, ikke sant? Som om en prater til et barn, med en god porsjon overbærenhet...
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Det er nedlatende fra fremmede..