YoMomma Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Har bare sett på det et par ganger, men jeg synes det virker temmelig ondsinnet (i forhold til f.eks. Emil, som er en "snill" ramp som egentlig ikke mener å gjøre noen noe vondt..) Jeg vil ikke at sånne programmer skal sette ufine ideer i hodene til ungene mine.. Har vurdert å gi NRK beskjed om hva jeg mener om programmet, men er det å overreagere?
Verbena Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Ja etter min mening så er det å overreagere. Akkurat i samme gata som de som i fjor eller året før skulle boikotte hele julekalenderen til nrk fordi at klara og morten hadde saft med tiss i! Ungene forstår faktisk at det er tv og rampete robin gir en glimrende anledning til å snakke med de om hvorfor man ikke skal gjøre sånn som robin gjør. Her kommer ugangskråka selv med forklaringene på hvorfor det er slemt å gjøre som Robin, også kommer han på at han gjør lignende ting selv og da får han tenkt litt over hva han gjør også.
Tante Bassa Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Nei, jeg reagerer ikke negativt på Rampete Robin. Det er tegnefilm! Tror de fleste barn klarer å skille tegnefilm/tv og virkelighet.
erteposen + 4 Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg tror ikke et enkelt tv-program kan gjøre barn rampete eller sette permanente griller i hodene på dem. Det klarer vi helt på egen hånd, og din reaksjon grenser til hysteri og en ansatt i nrk får en morsom historie å fortelle på julebordet.
YoMomma Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2009 Har jobbet med barn i noen år, og føler egentlig at jeg har sett nok til å konkludere med at det ikke er alle barn som klarer å skille mellom tegnefilm og virkelighet.. Jeg har sett mange barn som slår og mobber andre fordi de lever seg inn i rollen til en eller annen karakter de har sett på tv. Og beklager, men jeg synes ikke nrk burde sende programmer som har slik innvirking på ungene, for så å la det være opp til hver enkelt forelder å skulle forklare barna at "sånn oppfører man seg ikke". De får nok eksempler på dårlig oppførsel i hverdagen, etter min mening. Og dessuten er det ikke alle foreldre som følger med på hva barna ser på og hva det gjør med dem. So shoot me..
YoMomma Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #6 Skrevet 15. desember 2009 Kan ikke helt se hva som er så galt med et ønske om at barnetv skal holde en viss moralsk standard og formidle positive verdier til ungene. De fleste programmer gjør heldigvis det, men jeg kan ikke se at dette programmet formidler noe positivt på noen måte. Hvis det er hysterisk å reagere på det, så gjerne for meg. Jeg får vel heller gi mitt underholdningsbidrag til NRKs julebord.
bambi på isen Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Nå har jeg ikke sett så mye på rampete robin, men jeg har lest noen rampete robin sammen med ungene. Har overhodet ikke reagert på bøkene, han er rampete ja, men som regel så går jo rampestrekene hans i vasken (ihvertfall i bøkene). Jeg lurer bare på hvor mye vi skal skjerme ungene våre, de kan ikke leve inne en boble der de ikke hører "stygge" ord eller ser "rampete" ting. De kommer til å få sjokk den dagen de kommer ut i den store fæle verden og oppdager alt dette!! Da tenker jeg på alle barnetv klage innleggene det har vært her idag, jul i svingen er galt, rampete robin er galt og fantorangen er galt. Hva skal ungene se på da???? Kom gjerne med forslag dere som er så misfornøyde med barnetv!!
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er faktisk enig med HI, selv mannen min reagerte på slutten av den første episoden vi så: - Det var jo ikke noe moral der jo?? Når det han gjør galt, funker, så får det ikke konsekvenser, han slipper unna med lyving osv..
bambi på isen Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 som "sagt" så har jeg ikke sett det på tv, bare lest noen bøker, er jo ikke sikkert det blir likt på tv som bøker, men i bøkene så føler jeg at han mislykkes i alle sine planer og at han ikke slipper unna med rampestrekene sine!!
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Hva mener dere med ikke moral? Robin lykkes aldri. Han lyver ja, fusker og driver på, men det fører han ikke noe sted. Han får alltid ris til egen bak. Og nei, jeg tror ikke det er skadelig for unger å se Robin. Mødre som dere tror jeg er langt mer skadelig.
YoMomma Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2009 Har ikke sagt noe om noen andre programmer. Jul i Svingen har i det minste et snev av moral i seg.. De sier "unnskyld" og innrømmer når noe de gjør er galt, blir venner igjen, finner positive sider og løsninger i vanskelige situasjoner osv osv. Blir ikke særlig støtt av Fantorangen heller. Men når noens unger reagerer negativt på et program, så synes jeg foreldrene er i sin fulle rett til å si fra. For min del så er det mulig jeg har oversett noe, men jeg kan ikke se at rampete robin formidler noe positivt i det hele tatt. Og da synes jeg ikke nrk trenger å sende det.
Dronningen! Skrevet 15. desember 2009 #12 Skrevet 15. desember 2009 Rampete Robin er morsom! Løsne snippen litt kanskje....
bambi på isen Skrevet 15. desember 2009 #13 Skrevet 15. desember 2009 Vet at du ikke har sagt noe om jul i svingen eller fantorangen, men leste de innleggene rett før jeg leste ditt, så da skrev jeg det desverre inni dette innlegget.
prekæs Skrevet 15. desember 2009 #14 Skrevet 15. desember 2009 Jeg tror ikke jeg har sett det, men vi har kjøpt boken til jul og håper definitivt at minsten kan lære noe triks. Han har en tendens til å syns synd på de som blir ertet og utsatt for rampestreker så stiller meg tvilende.
Sugarbells med 2 jenter<3 Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 Det var ikke ment direkte til deg Isbjørndama:-) Jeg har ikke lest bøkene da, så der kan jeg ikke si noe som helst:-)
elskerlivet Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Reagerer, nei, om det er noe jeg ikke vil at junior skal se slrur jeg bare av tv`n. Er faktisk jeg som mor som må ta ansvar for hva jg ønsker at han skal se.. Rampete Robin har faktisk gitt oss mange fine diskusjoner om hva som er greit og ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå