Gå til innhold

Barna mine er ikke døpt ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne døpe dem men samboer sier bare ja ja ,vi får vel det .Men det blir aldri til og jeg vil døpe de.

Jeg er katolikk og synes det er viktig ,jeg er ikke kristen.

Skal jeg bare bestille time eller må man ha faddere?

Hvis han ikke vil så kan jeg i hvertfall få presten til å velsigne de,hva synes dere??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at eldste er 8år og yngste 21mnd på tid eller?

Skrevet

jeg syns dere burde være enige. og om han sier "ja ja" så får du svar "ja men søndag X X 2010 passe vel flott? da skal vi ingen ting"

og se hva han svarer?

her ville far døpe og ikke jeg, så da ble det ingen dåp.

Skrevet

Er du katolikk er du jo kristen. Hvis du ikke er kristen, er du heller ikke katolikk. Og hvis du ikke er kristen, hvorfor er det da så viktig for deg å døpe barna?

Det heter heller ikke faddere i den katolske kirken.

Skrevet

er du døpt katolikk så behøver du ikke være kristen,på norsk er der fadder det heter. På mitt språk heter det noe annet.

Fordi at hvis et barn dør så skal det være velsignet av presten.

Skrevet

Man er da fadder i den katolske kirke også eller gudmor og gudfar.........

men han sier vel bare jaja fordi det ikke er så viktig for han så da er det vel bare at du er den som må ta tak i det eller?

Og hvis største er 8 og du har tenkt konfirmasjon bør du vel få opp farta.

Er det ikke rundt 10 års alderen de skal ha det da?

Her er far katolikk og jeg protestant men barna er ikke døpt.

Skrevet

Ja gudmor og gudfar .men er din mann kristen ? er ei over her som sier at er du katolikk så er du kristen .Jeg er katolikk men ikke kristen.

Ja jeg bør nok få gjort det snart ja .

Skrevet

Kan hende at du er vant med at kristen er det samme som protestant, og derfor ikke vil kalle deg det. Men strengt tatt er katolikkene også etterfølgere av Kristus, og dere er altså dermed kristne.

Skrevet

Katolikk = kristen.

Enkelt og greit.

Men du mener kanskje protestant, som en annen påpeker? Eller mener du at du ikke tror på Jesus Kristus?

Skrevet

Det jeg mener er jeg tror på gud,men er ikke fast gjest i kirken.er døpt katolikk.

Skrevet

Da vil jeg definere deg som kristen HI :-)

Men dersom mannen er enig i at dere skal døpe men bare ikke gidder å engasjere seg i å få det gjort, da synes jeg at du bare skal begynne å planlegge selv og gi han oppgaver som han skal ordne etter hvert. Han trenger nok bare et lite dytt!

Ta kontakt med kirken din og få vite hvilke datoer som er aktuelle og så bare begynn å planlegge!

Skrevet

Ok da er jeg kristen da :-) litt gris i munn men kristen .

Ja jeg får gjøre det ,så får han bare ta sin del

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...