Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Noen som kan hjelpe meg med noen fine kjærlihetsdikt.. holder på å skrive kort til kjæresten . på forhånd takk
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Hva med å skrive rett fra hjertet bare? Det er personlig, og selvskrevet:) Finner ikke finere dikt enn det som kommer fra hjerteroten:)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Husker fra en tegneserie... der Donald sleit for å skrive dikt til Dolly. "Min lille rosenknopp - mitt hjerte gjør et hopp - når du dukker opp" ;-)
Pysa Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Lyset! Kjære, alt ditt som du viser meg no – Så utenkt som mangt av det er – Kan vel hende eg ikkje forstod Om du ikkje var meg så kjær. Eg stansa vel viss utan svar – Som framfor eit ukjent land, Om ikkje min kjærleik til deg – Var for meg som ein lykt i min hand. Det lyser meg fram, Så eg kan gå inn Og gjere meg kjend i kvar krok. Det er ikkje sant at kjærleik gjer blind Kjærleik gjer klok (Halldis Moren Vesaas)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 1 Solen betyr for månen det du betyr for meg. Foruten solen kan ikke månen skinne, og uten deg kan ikke jeg leve. Bli som solen og skinn på meg fordi jeg elsker deg. 2 Hvis et snøfnugg var et kyss ville jeg ha sendt deg en hel snøstorm. 3 Jeg så på deg, og gjett hva jeg så... En skapning som ingen ville forstå... Du så på meg, og gjett hva du fant... En skapning som så absolutt ikke forsvant... Jeg så på deg, og gjett hva jeg ville... Reise dit hvor ingen kunne oss skille... Du så på meg, og gjett hva du gjorde... Ikke vet jeg... Men jeg falt for deg... 4 Et øyeblikk av stillhet, et øyeblikk av ro. Alltid slik i drømmen, drømmen om oss to. Stopp ei mine tanker, drep dem aldri, nei. Vent med tålmod, kjære, gi oss tid, vær grei. Livet er så ensomt, ensomt uten deg. 5 Åtte roser vil jeg gi deg: En fordi du er så pen. En for alle drømmer i deg. (Lar du meg få plass i en?) En fordi du er en hulder. En fordi du er en ånd. En for trykket av din skulder. En for varmen av din hånd. En for håpet, en for slottet vi skal bygge. Det blir åtte- åtte roser som vil tørste efter å få være nu hos den niende og største ville rose - som er du...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå