Gå til innhold

Beskytter dere seng/bil/sofa osv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I tilfelle vannavgang? Jeg gjorde det sist, men da måtte de ta vannet. Nå har jeg ikke gjort det...

Men hvis vannet går, kjenner man det med en gang?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør ikke det. Har ikke gjort det med de andre heller, og vannet har alltid gått på sykehuset.

Skrevet

Jeg har fått tak i en sånn "kladd" til å ha i senga. Vi kjøpte ny og dyr seng for bare et par uker siden så vil ikke ødelegge den.. Lukter visst helt for grønnjævli av madrassen etterhvert hvis vannet går i senga, har jeg hørt...

Skrevet

Det har jeg faktisk ikke tenkt på.. Kanskje men skal legge noe under seg i tilfelle... Har også ny madrasseng og den kostet jo en del.. Stadig nye tips man får med seg fra disse sidene,,

Skrevet

Nei jeg skal ikke ha noen beskyttelse.

Vi har skinnsofa, så den er det bare til å vaske godt over så er ikke det noe problem.

I bilen har jeg trekk på setene, men er mulig jeg kommer til å legge i et ekstra teppe eller lignende når tiden nærmer seg, kjedelig å måtte rense setet liksom, og sjansene er jo ganske store for at jeg lekker litt på vei til sykehuset...

Senga er gammel og har lyst på ny unansett så da gjør det ikke meg noe dersom vannet går i den, da har jeg unnskyldning til å kjøpe ny :-P

Skrevet

Jeg hadde rester av ett tisselaken liggende etter å ha sydd bleieposer (til tøybleier), så jeg har tatt en passe stor bit av det, med ett brettet håndkle på, og lagt under lakenet i senga. Merker ikke at det er der engang. Sofaen har løse puter, så de er det bare å sende på rens, og sitter såpass lite i bil at det regner jeg med skal gå bra.

Skrevet

Jeg har ikke gjort noen slike tiltak...Fødsler starter oftest med rier og ikke vannavgang. De tok vannet mitt på sykehuset sist, og JM sa til meg at siden de måtte ta vannet sist var sjangsene store for at jeg hadde så sterke hinner at fødselen ikke startet med vannavgang. Så derfor satser jeg på at slike tiltak ikke trengs ;)

Skrevet

Da vannet gikk med førstemann startet det med at jeg måtte syyyykt tisse. Og så var det vannet som gikk... Skjedde på fødestua da.... Tenker kanskje å ha et par håndkler i senga og i bilen sånn i tilfelle.

Skrevet

Nei, eller... jeg har ikke gjort det enda hvert fall. Er bare i uke 36 da. Sist gikk vannet på natta - men det var i det jeg reiste meg opp for å gå på do. Tror ikke jeg gidder å beskytte sofaen og bilen hvert fall. Ser ikke for meg at det skjer så plutselig!

Skrevet

Hmm....spørs om jeg skal legge et tisselaken i senga da, den er så dyr så den vil jeg virkelig ikke ødelegge. Men sofaen og bilen får gå...!

Men er det som du over her sier, så går vel ikke vannet av seg selv denne gangen heller!

Skrevet

Ja, her låner jeg barnas "tisselaken" i sengen de siste ukene. Men nå har jeg to fødsler bak meg som har startet med spontan vannavgang. Sofaen har jeg tenkt tanken på, men det blir liksom litt for voldsomt...

Hvis ikke vannet har gått før jeg drar til føden drar jeg med meg tisselaken i bilen også, men kjører ikke rundt med det fra tre uker før termin.

Skrevet

At fødsler starter oftest med rier og ikke vannavgang har jeg aldri hørt.

Med første min så gikk heller ikke vannet før jm tok det i senga på sykehuset. Mens med nr. 2 så gikk det på natta da jeg måtte på do å tisse trodde jeg, på vei ut av senga, uten rier. Og med nr. 3 så gikk det "splash", prematur vannavgang, uten rier.

Kjenner også flere hvor vannet har gått først, så rier, og selvsagt omvendt.

Men jeg har aldri tatt forhåndsregler i forhold til å beskytte noe i tilfelle vannet skulle gå. Men brukte sånne engangs tisselaken i sengen etter jeg hadde født pga så stor melkelekkasje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...