Gå til innhold

Oppfølging fra psykiatrien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff... Ble skikkelig deprimert nå. Mannen min har en psykisk diagnose, og nå kom han hjem fra samtale med en sykepleier. Hun sa visst at det var hennes plikt å følge ham opp i og med at han nå skal bli far, og det skal derfor avtales et møte mellom henne, legen til mannen min, og meg og mannen min.

Hva i huleste kan ligge bak et slikt møte? Uansett kan man ikke holde et foredrag for noen og gjøre dem bedre skikket til foreldrerollen, så jeg frykter det ligger noe mer bak... :-/

Vil de prøve og ta fra oss foreldreretten kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, dette er det jeg har hørt, og har erfart selv nå i denne perioden, men ikke vær sikker på det jeg sier fordi jeg kan i verste fall ta feil og,..

du sier han har en psykisk diagnose, hvordan er han mot deg? er han voldelig? er han ustabil? ustabilt humør? tenk etter, er det noe som kan skade eller skremme ungen ved han?

om ikke så er det vel sikkert ikke noe farlig møte, men flott at dere faktisk vil ha hjelp, min x vil ikke engang inrømme at han trenger det.

min x får alldri i verden lov til å ha ungen alene, det skal være en kyndig tilstede om han skal få ha samvær med henne, dette er grunnet ustabilitet, sinne osv, og ungen er så liten enda,kan bli fort redd pluss at jeg ammer enda..

jeg vet at om du lar noen som er ustabil ha din unge, så kan det bli brukt mot deg om det blir eventuelt noen retssak..

det vil sikkert si: om han er voldelig, ustabilt humør som feks sinne.. sånne ting..

vet de er veldig skjærpa på at allt er til det beste for ungen nå for tida, og de setter ungene først. noe som jo er helt rett og.

Men er ikke meningen å skremme deg altså , men som sagt så tipper jeg at det ikke er noe farlig møte, bare at dem vil følge opp så bra som mulig pgav at de setter ungene høyest :)

masse lykke til, prøvde iallefall å gi deg info om hvordan jeg har fått hørt det, holder på med advokatstyr å greier nå skjønner du .

klem

Skrevet

Jeg synes det er flott at hans kontakt med psykiatrien følger han opp! Mange faller mellom to stoler og havner et sted der ingen tar ansvar for å bli fulgt opp.

Du skriver ikke hvilken diagnose han har, men det å bli foreldre er en omveltning i alles liv, og man kan få reaksjoner på dette. - og da er det bedre å være "føre var"

jeg har også en psykiatrisk diagnose fra tidl- men er i jobb og velfungerende nå, vi venter vårt første barn snart, jordmor er informert om min bakgrunn, hun har også etter min tillatelse informert helsesøster som tar kontakt med meg etter fødsel for samtale. Jeg synes alt blir mye tryggere når man har mennesker med kompetanse rundt seg.

Det møte mannen din snakker om, kan høre ut som det i psykiatri verden, kaller for et samarbeidsmøte. Det er ikke noe skummelt i det, det er som regel sykepleier som organiserer dette og kaller inn alle parter, slik at alle kan få sagt sitt, i forhold til livssituasjonen, medisinering, behandlingsplanen videre.

Skrevet

Ok... Mannen min er snill, men det hender han kjenner at noen forfølger ham og tror at folk snakker vondt om ham. Men han er altså snill, og har ikke voldelige tendenser. Jeg vil si han er et godt menneske.

Likevel, for å være på den sikre siden syntes vi det var greit at han går til samtale av og til med en psykiatrisk sykepleier. Og nå vil hun altså ha dette møtet. Mulig at hun bare vil skaffe seg mest mulig informasjon. De kan ikke tvinge meg til å møte opp, men kanskje det da vil være en fordel for oss om vi begge går på et slikt møte.

Skrevet

Samarbeidsmøte hørtes ikke så gærnt ut... Var litt sliten fra før da jeg fikk høre om møtet, og ble ganske redd. Hormonell også, og jeg vil helst ikke bli stresset opp under graviditeten. Litt ekstra stresset blir man også i førjulstida.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...