Gå til innhold

Alene om å ikke ha tidlig UL?


Gjest

Anbefalte innlegg

Føler meg litt alene her inne om å ikke ha hatt tidlig UL. Er i uke 10, mulig snart uke 11. Har ingen medisinsk indikasjon på å skulle få tidlig UL. Er det andre som har det slik?

 

Kjenner jeg blir veldig misunnelig på de som har hørt hjertet eller sett at det er noen der inne. Julen kommer jo straks og vi hadde tenkt å si det til familien da, men føler jeg ikke har noen beviser for at det er noen der inne.

 

Håper det er noen andre som også må vente til vanlig UL.

 

Har ikke surret meg til å komme til jordmor heller jeg da. Litt treg. Tar det helt med ro, bare føler meg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke alene :)

Jeg skal heller ikke ha tidlig UL. Det ville ikke fått konsekvenser for meg. Jeg ser ikke hensikten med å bruke tid og ressurser på medisinske undersøkelser hvor resultatet uansett ikke får konsekvenser. Hadde jeg sett forstørret nakkefold, hadde jeg aldri kommet til å ta abort uansett. Er altfor glad i den lille i magen uansett. Jeg stoler fullt og helt på den offentlige svangerskapsomsorgen og har ingen sykdom eller tilstander som skulle tilsi at jeg trenger UL før tiden. Og jeg er ikke i tvil om at jeg er gravid, er kvalm som et uvær og har allerede hørt hjertelyd.

Jeg har også følt meg rimelig alene, ser at det er så mange som skal til tidlig UL her. Gleder meg til ordinær UL om 7-8 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke alene nei.. er i uke 12 nå og ikke vært på noe UL eller kontroll.

skal ikke på kontroll før jeg er i uke 15 jeg...

så må bare smøre meg med tålmodighetet her..

 

missunner også de andre som har vært og sett nurket eller hørt hjerteslagene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikkje åleine nei :-)

Eg er faktisk redd eg får ekstra "sein" UL fordi eg har flytta frå Danmark og enda ikkje har fått norsk fastlege. Ting tar tid... Så eg får nok ikkje bestillt UL før i slutten av januar og då er eg 16 uker på vei *kremt*.

Men men, klarer å vente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Det normale er å ikke få UL før i uke 17-18.

Men mange ønsker i dag å gå på UL privat tidligere for å på en måte få bekreftet at det er noe der. Med min første var jeg på ultralyd i uke 12 på Majorstuaklinikken i Oslo. Var kjempe fornøyd, da det endelig gikk opp for meg at det var en baby der inne. Går nå med nr 2 og skal på UL på samme sted i uke 12.

Det koster 1200 kr, noe jeg synes er verdt det.

Men det er stort sett ingen medisinsk grunn til at man på ha UL før i uke 17-18.

Lykke til med svangerskapet!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke på tidlig UL.

Har time for den vanlige og første ultralyden den 28 februar.

Det er lenge å vente, men det skal gå fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal heller ikke ha tidlig UL. Er i min 9. uke nå og var en liten tur hos legen i går bare for å få satt igang litt papirmølle. Fikk ny time 12. januar. Da skal jeg ta forskjellige blodprøver og ha med urinprøve. Samtidig sendes det inn søknad om fødeplass og da ble man vistnok automatisk innkalt til ultralyd samme sted som man skal føde. Så det blir vel uti februar en gang. Ser ingen grunn til å ta ekstra undersøkelser når det ikke er noen antydning til at noe skal være galt. For de aller fleste går det jo faktisk bra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke hatt tidlig ul. Er idag akkurat 8 uker, hadde første svangerskapskontroll for en uke siden og skal ikke inn til legen igjen før jeg er 12 uker. Jeg har også følt meg litt utafor som ikke har hørt hjertet slå, en blir jo litt usikker innimellom om det virkelig er liv der inne. Ifølge legen min er det ikke vanlig hos dem å sende videre til tidlig ul dersom man ikke opplever blødninger eller andre ting som truer svangerskapet. Jeg har derfor slått meg til ro med det, og tenker at jeg får heller be om det dersom noe skulle skje før neste svangerskapskontroll. Så du er i allefall ikke aleine om dette:)

 

Lykke til med svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...