Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Bo i drømmehuset som er spesielt tilpasset din familie på 5-6 stykk og deres behov ned i den minste detalj både inne og ute, men dere må begge jobbe fullt og økonomien er slik at dere etter alle faste utgifter, har kjøpt mat osv sitter igjen med ca 5000-6000 kr i mnd til ting som klær, kino, sparing ol. eller Selge drømmehuset og kjøpe en mindre bolig som ikke er ideell til familien i det hele tatt, men grei nok og flytte et godt stykke unna barnas venner. Ha mulighet til å gå ned i stilling, være helt gjeldsfri og med flere hundretusen på bok og om man jobber fullt som før ha ca 12 000-13 000 kr igjen pr mnd etter alle utgifter og mat er betalt.
Djoolia 07+08+12 Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Hmm,vanskelig,men tror jeg ville flytta faktisk,hadde ikke klart meg på 5-6000kr i mnd.
petite fleur Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville valgt det siste, hovedsaklig for å slippe å jobbe fullt.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville valgt drømmehuset - men bare hvis økonomien kniper i et par år. Kanskje får en av dere en forfremmelse med bedre lønn, muligens arv eller et eller annet som gjør økonomien bedre. Ville IKKE flyttet barna langt vekk fra venner med lett hjerte. Men hvis ingenting av dette kan skje innen en treårsperiode tror jeg kanskje jeg ville vurdert å selge huset..
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Om dere kjøper hus nr.2 vil dere måtte pendle lengere til jobben? Vil annet i hverdagen spise mye av tiden du jobber mindere og den andre tiden? Kjøre ungene til trening, venner. Hvordan blir det med klesvasken, mere tid og mere jobb? Lengere til butikk osv. Om der må bruke mer tid kan dere like godt bo der dere er nå i ett hus som passer dere og sparer dere for tid. Dere sparer jo penger i å betale videre på dette huset og 5000-6000 kr etter at alt er betalt er helt ok om dere ikke må på byen flere ganger i mnd.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville valgt drømmehuset, men ikke hvis situasjonen ville være uforandret resten av livet. Men regner med gjeld blir nedbetalt etterhvert, sånn at man får enda mer å rutte med. Når det er sagt så er ikke 5000-6000 kr i måneden så ille til bare kos.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Det vil jo være lønnsvekst hvert år og lånet blir j gradvis nedbetalt, så økonomien vil bli litt og litt bedre for hvert år.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har hatt en hverdag med trang økonomi, og ville aldri valgt det frivillig igjen.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ville ha valgt drømmehuset. Det er ikke noe problem å leve på 6000kr igjen når alt er betalt!! Jeg kommer aldri til å ha noe særlig mer enn dette i måneden selv uansett hva jeg gjør. Går helt fin, mangler ingenting. Men selvfølgelig har man blitt vandt til et liv i luksus er det nok vanskelig å leve på så "lite" penger.... Penger er ikke alt her i livet mener jeg da men vi er alle forskjellige :-)
Mrs. Bouquet Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 5-6 stk skal leve på 5-6 tusen kroner etter at alt er betalt, i tillegg skal begge foreldre jobbe fullt, og man har et valg... Nei! Aldri i livet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå