Gå til innhold

æsj, begynner å bli sjuk :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lå vel litt i kortene i og med at stedattera og gubben har vært dårlige, men tenkte liksom at jeg skulle komme meg gjennom det, men ser ikke sånn ut... Håper jeg slipper unna feberen jaffal :-) Har fortsatt en mnd til termin, så bedre å få det nå, enn tett opptil.....

kan gravide ta solhatt?? noen som vet?? Hva annet kan jeg ta for å hjelpe kroppen??? noen med noe magikerkur?? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør vist ikke ta solhatt når man er gravid (husker ikke hvorfor), men nå har vist noen forskere bevist at solhatt ikke gjør noe som helst for immunforsvaret uansett.

Du kan ta litt D vitamin tilskudd, men snakk med de på apoteket om dosering så du ikke får i deg for mye.

Ellers lærte jeg meg da jeg jobbet i bhg ar symptomlindring faktisk har noe for seg (tenkte alltid at det er jo bare tull). Nesespray, febernedsettende, hostesaft ol gjør nemlig at kroppen i større grad kan konsentrere seg om å bli frisk, istede for å bare holde det gående med symptomer. Også har du det jo bedre mens det står på, også:)

Jeg liker veldig godt Kan Jang-hostesaften som man får på helsekostbutikker, men er ikke sikker på om man kan ta den når man er gravid, det vet sikkert de som jobber der.

Håper det hjalp litt, god bedreing :)

Skrevet

Forresten så hjelper ett par skjeer varm honning med litt sitron i også veldig godt mot vond hals og hoste. Honning er smørende, lindrende og antiseptisk, bare pass på at du ikke varmer den til kokepunktet, da mister den mye av effekten.

Skrevet

åh tusen takk :-) du kan visst mye om dette du :-) Har alt tatt honning og sitron, og skal høre med helsekosten i mårra :-) Jeg tror at når man er i denne fasen, startfasen av et sykdomsutbrudd kan man gjøre slik at det ikke blir så gale, med tanke på feber etc :-) Jeg har ikke feber enda, bare typiske vondter i muskler og ledd og hals, hode, øre-... ja typisk forkjølelse :-)

Skrevet

Hehe, jeg HATER å være forkjøla, synes det er utrolig irriterende, og har ei vennine som er butikksjef for en helsekostbutikk, så bruker spørre henne om råd når det er noe. Synes det er veldig greit, for vet at hun ikke prøver å selge meg ting bare for å tjene penger (hun gjør sikkert det med fremmede, men.), slik jeg nok ville mistenkt de for om det 'bare' var vanlige ansatte jeg snakket med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...