Gå til innhold

Hvor mange har blitt gravide selv om de gikk på p-pillen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...er det mulighet for at det kan klaffe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man blir ikke gravid når man går på p-pillen, forutsatt at man tar den riktig i henhold til pakningsvedlegget.

De som sier noe annet, har nok klusset med p-pille spisingen:)

Men, du får nok et svar som lyder noe i den duren her også.... :)

"jeg ble gravid mens jeg gikk på p-pillen, og jeg tok den helt riktig!"

"ingen prevansjon fungerer på meg"

Som ofte blir sagt for å rettferdiggjøre at de har blitt gravid uten at partneren var klar for det/ville det.

Skrevet

Idioti!

JEG ble gravid på p-pillen, microgynom heter den! Jeg hadde ikke oppkast eller diaré, og tok den hver dag. Nå skal det sies at jeg hadde magesår på den tiden, så det kan ha noe med det å gjøre selv om legen heller ikke visste. Jeg var selv ikke klar for barn, midt i en utdannelse og dårlig økonomi.

Det er samme pillen jeg har gått på i tre år, og ble ikke gravid før nå i juli.

Slike som deg som sier det ikke går an kommer til å få seg et sjokk den dagen de står der med graviditetstesten i hånden, det gjorde jeg.

Både lege og helsesøster har sagt at det er mulig, noen har hormonforandringer i kroppen som gjør at effekten av pillen i den perioden ikke virker slik den skal.

Tro hva du vil. Jeg gikk på pillen og sitter her nå 23 uker på vei.

Skrevet

nettopp! da skulle du brukt et annet prevansjonsmiddel i forbinnelse med magesåret ditt! det står tilogmed i vedlegget dumass! ved sykdom tas annen prevansjon i bruk.

om jeg får meg et "sjokk" en dag, etter 8 år så for det bare komme! men de gjør det garantert ikke. og da er ikke veien lang til andre alternativ.

Skrevet

Jeg ble gravid på Loette,men vet jo selv at jeg ikke var like påpasselig med å ta den riktig hele tiden,så legger skylden på meg selv.

Skrevet

Ble gravid på Loette. Tok den riktig, men jeg hadde vært syk med diare og oppkast en ukes tid. Så legen mente det skyldes dette.

Og til deg som sier at man ikke kan bli gravid på P-Piller hvis man tar de riktig eller ikke har diare eller lignende. Iflg min lege og JM jeg gikk hos så er det faktisk mulig. Selv om sjangsen er veldig liten. 0,1% eller noe sånt mener jeg å ha lest en gang.

Skrevet

Jeg ble gravid et par mnd etter jeg hadde skiftet fra yasmin til Loette.. jeg hadde også et par dager med kvalme og oppkast.. og regner med det ble noe tull da.

Skrevet

Jeg har et p pille barn og et spiral barn.Og ja det er mulig ja

Skrevet

ved ett års riktig bruk er det inntil 1,2 % av brukerne som blir gravide. (pearl index)

Skrevet

P-piller og annen hormonell prevensjon er jo bare 98% sikker eller noe da?? Akkurat som kondom også. Er det ikke. . . ?

Skrevet

Prosentee er ganske stor ift hvor mange som faktisk går på pillen og har sex. De som sier det ikke er mulig har ikke peiling. GLEDER meg til den dagen dere sitter der og er gravid, ikke vil ta abort, og typen sier dere har "lurt" han. Gratulerer med dagen sier jeg da.

Skrevet

Ingen som vet hvordan et magesår kan påvirke bruk av medisiner når det er "leget", ettersom man aldri vet når det kommer tilbake. DumBass kan du være selv, legen sa selv at det var liten sjangs for at det varmagesårets feil, men at muligheten var der. Samt muligheten for at pillen rett og slett IKKE VIRKET! Andre alternativ ja. Jeg valgte å beholde barnet mitt selv om det ikke var planlagt, hva du ønsker å foreta deg når du blir gravid gir jeg en lang faen i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...