svale82 Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er 19+4 dager på vei nå, og redd for at jeg kjenner lite, eller ingenting liv i magen min. Noen små boblende følelser en eller to dager forrige uke, men slett ikke sikker på at dette var babyen. På meg virker det som om alle kjenner liv fra uke 18. Jeg er slank, gravid for første gang, og har morkaken bak, så skjønner ikke dette. Jeg var på UL forrige uke og fikk se en perfekt gutt. Jeg hørte også hjertelyden hos lege for fem dager siden, så håper jo og tror at alt er fint. Ringte jordmor i dag, og hun sa at det var vanlig å ikke kjenne liv før uke 20-22, og at noen måtte vente lenger enn dette. Jeg klarer bare ikke slå meg til ro med dette. Kan også legge til at jeg hadde en MA i uke 11 forrige gang, og denne graviditeten har vært mer slitsom enn gledelig. Jeg tror at alt er galt hele tiden, og klarer ikke tro at ting går bra. Samboeren min er forståelsesfull, men han syns det er trist at jeg er så redd og bekymra. Burde jeg kjent mer liv nå?
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Hei I begynnelsen kjente jeg ikke babyen så ofte, og det tok ganske lang tid før jeg lærte med å tolke bevegelsene til babyen. Jeg trodde det var luft som flyttet på seg i magen. Den boblende følelsen du kjenner er babyen. Det tok også litt tid før jeg kjente babyen bevege seg uten at jeg konsentrerte meg spesiellt om det. Og det gikk også noen dager mellom hver gang jeg kjente liv. Jeg forstår veldig godt at du er bekymret, men jeg tror du vil få det bedre om du senker skuldrene dine og slapper litt av. Det er jo mye større sjanse denne gangen for at alt skal gå bra siden du er over 12 uker. Nå er alle organer ferdig dannet, og det er jo misdannelser i det stadiet som fører til de fleste spontanaborter. Og jeg synes det var ei jente i et annet innlegg som beskrev det fint: "Denne spiren fortjener å bli trodd på." Så vit at boblene er ikke bare luft. Det er en levende baby som forteller deg at han lever og trives! Lykke til videre.
Vesla222 Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Jeg er selv 22+0 i dag, og er enda ikke sikker på hva som er spark og hva som er luft. For et par uker siden er jeg ganske sikker på at jeg kjente spark hver dag, men nå er jeg ikke sikker lenger, aktiviteten har i såfall avtatt. Ikke noe gøy å gå rundt og bekymre seg, men vi får prøve å la vær! er visst ikke før uke 25 (?) man skal kjenne spark daglig...
♥ emil06 +enya10 ♥ Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg leste at det ikke var før uke 28 men er jo så mase forskjellig info... Unasett så vil jeg bare si at det ikke er noen grunn til bekymring. I mitt første svangerskap så kjente jeg liv for første gang i uke 19. Da var jeg ikke sikker på om det var luft eller babyen Jeg og er slank og hadde morkaka bak. Jeg fødte en velskapt gutt på termindagen Det tok noen uker før jeg begynte å kjenne regelmessig med "spark" (bobling) Nå er jeg 19 + 1 og kjenner liv hver dag men da må jeg ligge helt stille og kjenne godt etter og dette er mitt 2. barn, da vet man hva en må kjenne etter! Prøv å slappe av, du kjenner det nok snart! Har selv hatt to spontanaborter så skjønner godt at du bekymrer deg for det meste, det gjør jeg og mindre denne gangen, men jeg klarer da å se på det meste negativt til tider...(for lite vondter så tror at den har sluttet å vokse, for mye så er noe gærnt,etc) Lykke til i hvertfall, snart kan du kose deg med småspark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå