Gjest Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Har begynt å få så vondt i kjønsbenet når jeg går.... Begynte først med når jeg bare sto på en fot.. F.eks. når jeg skulle ta på meg sokker e.l... Det er vel ikke det som er bekkenløsning? For jeg kjenner det bare i benet (dere vet det benet som jordmoren måler livmoren fra hver gang dere er på kontroll).. Er det fordi det begynner å bli tungt eller? At det blir for mye for det benet? =/ Jeg er 30 uker og 4 dager på vei.. Takk til dere som kan svare og eventuelt kommer med råd =)
12/12---) lykke! *høggravid* Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Du er kanskje begynt å bli hoven på og rundt skambeinet? Det er i så fall heilt normalt!!
Let's hear it for the boys! Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har hatt det sånn lenge nå (37+6). Spesielt vondt er det når jeg skal f.eks. ta på truse, strømpebukse, krabbe ut av senga osv. Min JM sier at det er bekkenet, ja. Om man kan kalle det bekkenløsning vet jeg ikke, men det er nok bekkenet som skrangler litt.
nordlyset Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Jeg har det åsså slikt.Å fikk vite av lege og fysio at det er bekkenløsning. Sliter med å få på meg klærne av og tel og klarer ikke gå så lenge på senter el butikker. Skikkelig øm og vondt i skambennet når jm rører ved det.
ett til! Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 tror det er ganske normalt å få vondt i skambeinet når det begynner å bli så tung en bør vi går og bærer på jeg har også det,spesielt etter at jeg har vært aktiv,feks da jeg vaska rundt på kjøkkenet...angra meg virkelig dagen etter! jordmora mi sa at det er to bein der nede som gnisser mot hverandre,så ikke rart at vi har litt ubehag!
NostraStoria Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Høres veldig ut som bekkenløsning ja. I tillegg må du huske på at babyen blir litt stor og ligger og presser ned mot bekkenet (her er også skambeinet foran). Prøv å belaste bekkenet minst mulig, ta og sitt ned når du skal ta på deg sokker og truser etc. I tillegg bør du få hjelp til vasking og støvsugin, heller ikke bøye deg eller løfte tungt. Veeeldig kort fortalt, men du vil etterhvert kjenne dine begrensninger! Lykke til gullimagen! ) Hilsen ei som har hatt det siden uke 12.
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Tusen takk for svar alle sammen Og lykke til dere!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå