Gå til innhold

Noen kransekakebakere her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skåldet mandler og lagt de på et kjøkkenhånkle...bør de ligge sånn lenge før jeg maler mandlene?Og når deigen er laget bør den ligge kaldt lenge før jeg ordner ringene?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ifølge Ingrid Espelid bør de faktisk helst ligge å tørke i 4-5 dager (og det er akkurat grunnen til at jeg ikke skålder mandlene før jeg maler dem... Kakene blir litt brunere, men smaken er nydelig uansett..

Jeg vet ikke om deigen bør stå kaldt, egentlig.. I min oppskrift, står deigen ute på kjøkkenbenken over natten før jeg blander inn de siste eggehvitene, og så skal den hvile i 2 timer. Jeg har ikke hatt den stående kaldt:)

Lykke til.. Det er mange måter å gjøre dette på:) Jeg bruker farmor sin oppskrift for de blir så seige og gode!!

Skrevet

4-5 dager?Oj det har jeg ikke tid til nei...Håpet på 4-5 timer jeg hehe:-)

Skrevet

Jeg aner faktisk ikke hvor lenge de MÅ ligge, for som sagt, så skolder jeg dem aldri selv.. Står det ikke noe i oppskriften da?

Skrevet

Nei det gjør ikke det sjø...står bare skåld halvparten av mandlene...og rett over på kvern mandlene. men til og med som IKKE er noe særlig husmor skjønner at de må tørke først...Prøver å søke litt på nettet...

Skrevet

Fant en annen oppskrift der det står at de skal tøreke i en dag... Så det går stadig nedover:) Fik plutselig veldig lyst på kransekake og løper ned i frysen for å smugspise et hjerte.. (lager ikke ringer heller, jeg.. er ikke så veldig tradisjonell av meg..) Dessuten er de veldig gode når de er frosne også,, nam nam nam..

Skrevet

Fant i ei marsipanoppskrift at de bør tørke et lite døgn...jaja bedre enn 4-5 døgv hehe:-) Får bare smøre meg med tålmodighet:-)

Skrevet

Jeg tenkte å lage ringer men knekke de og dyppe i sjokolade:-)

Skrevet

Det hørtes også veldig godt ut!! Hmm kanskje jeg skal dyppe hjertespissene i sjokolade neste gang...

Skrevet

jeg lurer på om du kan tørke de på veldig svak varme i stekeovnen?

men etter som jeg kan google meg frem,skal de helst tørke noen timer...

denne linken er til marsipan,men forarbeidet er det samme

http://www.kakeprat.no/index.php?option=com_content&task=view&id=188&Itemid=28

for det som blir problemet om de ikke er tørre nok, så klabber det seg veldig når du skal male de, så ikke noe godt å jobbe med.

Skrevet

Hvordan gikk det med kakene?? Hvor lenge ventet du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...