Gå til innhold

LInk til de som er skeptiske til å få flere barn :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.klikk.no/foreldre/article405122.ece

Det der stemmer faktisk for min del, jeg sov mye bedre med nr 2 og 3 enn med eldste, best sov jeg da nr 3 var nyfødt i forhold til første tida med de to andre.

Men det er jo rimelig logisk også tross alt, når man blir mer vant og rutinert så føler man seg jo tryggere også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er dessverre ikke søvn som gjør at vi ikke skal ha flere barn, men snakk om at jeg ønsker at det barnet vi har skal ha en levende mor. Selv om jeg skulle være som katten og ha 7 liv, så har jeg nå brukt opp 4 og det bare i forbindelse med graviditet og fødsel av et barn....

Skrevet

He he ja det tror jeg på:-)

Jeg er ikke skeptisk til å få flere barn pga. søvn heldigvis.

Jeg kan bare ikke ta sjansen på å bli helt invalid.... Så to flotte gutter har det blitt og det er jeg stolt av:-)

Har en svigerinne som har fire, og yngstemann der var vel den som falt oftest i gulvet fra foreldresengen. Så at søvnen blir bedre får du meg til å tro.

Skrevet

Nuvel... Hinter til innlegget mitt her på siden, hehe... Søvn er en like stor mangelvare nå med nr 4 som med nr 1, men ville ikke valgt vekk antallet barn likevel.

Skrevet

Joda, men jeg fikk mer utbytte av timene jeg sov med nr 3, framfor med nr 1, så det jevna seg litt ut.

Men det er jo mange andre utfordringer, men jevnt over blir man mer rutinert og effektiv i det meste. Uansett så er første 3-12mnd helvete på jord for mange med uro og nattevåk pga enten kolikk, økedøgn, tenner, våte bleier, sult osv.

3 holder her ja!!! Blir ikke aktuelt med nr 4 overhode, selv om mannen maser innimellom. Hormonspiralen har kommet for å bli her, skifte ut hvert 5år til jeg har kommet i menopausen tenker jeg om ca 20år :-D

Skrevet

Bare 4 ganger til gyn. det så vips har det gått 20 år:-)

Skrevet

3 var nok for oss også, helt til..oisann...nr 4 kom, hehe... Men nå er det absolutt stopp, om det så må klippes ;-) Er enig med at ting går lettere etterhvert som man får flere barn, hadde jeg bare fått _litt_ mer søvn nå ville jeg synes det var enkelt å ha 4 barn, og da husker jeg at jeg synes det var slitsomt med bare 1 (hvordan jeg nå klarte å synes det var slitsomt, en er jo "ingenting", hehe...).

Skrevet

Alva, du får erklære unntakstilstand ei periode, det går seg til om ikke lenge. Men det er jævlig akkurat nå det står på vet jeg.

Nå vet ikke jeg om du har noen som kan steppe inn litt en time eller to om dagen, så du kan slenge deg nedpå å sove litt? Jeg hadde en søster som stilte opp som trillepike. Med to tette så sov de nesten på skift ei periode :-S

Og jeg syntes også det var slitsomt med bare en den gangen..haha....jaja....og jeg var vant med unger også, 3yngre søsken, har jobba i barnehage og på sfo, pluss vært dagmamma til 2 stk. Ble ikke det samme, sikkert fordi det var en liten baby og jeg var hysterisk for alt verdens som kunne gå galt. Var knapt noen andre som fikk ta i ungen første ukene. Hadde ham med meg over alt, jeg lå å så på ham når han sov t.o.m.

Ikke vært fullt så "gjerrig" på de to andre, de har jeg villig latt besteforeldre, tanter og onkler få bære, holde og trille tur med. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...