Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #1 Skrevet 15. desember 2009 Rommet til datteren min skal pusses opp, og hun ønsker seg rosa rom - og det gjør ikke jeg... Synes rosa veldig lett blir kaldt og lillaaktig. Hadde selv et såkalt rosa rom - som egentlig var lilla. Ufyselig farge... Alle venninnene mine hadde også rosalilla rom... Det jeg lurer på er om noen har erfaring med en varm, pen rosafarge? Den kan gjerne være lys, slik at det blir mer hvit med varmt rosaskjær, eller gå mot fersken, pudder, sand... Poenget er at det må kunne tolkes som rosa av jenta, uten å være ekstremt rosa... Fordi rommet kun har morgensol, bør fargen være lys og varm. Det bør jo også helst vare en del år, hun er seks år nå... Tenker at sjokkrosa ikke er så morsomt når man er 10-12 år, kanskje... Hvis noen har tips om en fin farge som dere er fornøyd med, enten i hele rommet eller på en vegg, så blir jeg kjempeglad hvis dere kan fortelle meg hva den heter og hvilken kode den har, samt hvilken malingsfabrikant dere har brukt. Hvis dere hadde orket å legge ut et bilde også hadde det vært helt genialt, men trenger ikke det altså :-) Fint om dere kan si noe om hvordan fargen ser ut, altså sammenlikne det med fargen på noe annet, så jeg skjønner sånn ca hva dere mener... På forhånd tusen takk! (Det må jo være masse rosa rom der ute i og med at halvparten av alle barn er jenter, og elsker rosa...)
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Vi har malt rommet til vår datter i en farge som heter Torneroserosa og den er veldig fin, syns den er varm. Har en vegg som er malt i rosa, resten av veggene er malt i Claro, er en lys lys gul farge. Veldig pen. Karmene rundt vinduet er også i Torneroserosa. Listene er i en farge som heter Gullhår. Hadde egentlig tenkt å ha den på veggene, men ble redd for at det sku bli for mørk. Angrer litt på det i ettertid for syns det er en veldig fin farge. Men syns det er knall fint slik som det er nå, Du kan gå inn på jotun sine sider og teste ut fargene på testbilder. Blir ikke helt slik som det blir når det males selv, men du får en fin pekepinne på hvordan det blir
* * felicia** Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Vi har rosa tapet med hjerter, min jente valgte denne selv. Synes rommet er ganske fint jeg.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 Tusen takk for tips! Skal titte på disse fargene!
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Hei. Vi har malt rommet til jenta som kommer om ca 6 uker, lilla.. Mørke lilla på en vegg og lyslilla på de tre andre veggene.. Ble faktisk veldig kult syntes vi.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Lilla er sikkert fint - når det er ment som lilla... Mitt rom skulle egentlig vare rosa, som sagt, og fikk den kaldeste rosalillafarge du kan tenke deg.... Men, kan absolutt se for meg at mørklilla på en vegg og lys lilla på resten kan være pent, når det er ekte lilla...
Ulldott Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Hei! Jeg har malt skråtaket på rommet til jenta mi rosa. Resten av rommet er eggehvit. Jeg var også redd for å få den lilla/rosa fargen som jeg hadde på rommet da jeg var liten Jeg tok utgangspunkt i den blomsterlampen som ikea selger (vet du hvilken jeg mener?) Hadde den med meg og de scannet den på butikken for å fargen mest mulig lik. Ble veldig fornøyd med resultatet. Har ikke fargekoden lenger. Kan ta bilder av rommet hvis du er interessert?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Hvis du hadde orket å ta bilde, så hadde det vært utrolig snilt! Så de kan skanne inn farger man synes er fine, og så klarer de å blande maling som blir så å si lik? Det hørtes i såfall interessant ut... Da kan man jo ta med seg noe man liker fargen på... HI
Ulldott Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Tror jeg har klart å legge bildene ut på profilen min nå.. Det går fint å scanne farger for å få den fargen du vil ha. Kjekt å få akkurat den fargen en vil ha
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2009 #11 Skrevet 16. desember 2009 Fin farge! Jeg er imponert av at det går an å få akkurat samme farge som lampa, for det så det virkelig ut som om det var! Morsomt å male skråtaket rosa, istedenfor en vegg. Er det flate taket i rommet i samme farge som veggen? Jenta mi sitt rom har også skråtak, må tenke på om vi skal ta det rosa i stedet for en vegg... Veldig koselig rom datteren din har! HI
Ulldott Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Takk for det Tak og lister er helt hvite. Klarte aldri bestemme meg hvilken vegg jeg skulle velge så da endte jeg opp med skråtaket. Jeg var litt redd for at det skulle bli for rosa med skråtaket men det ble veldig fint. Er veldig fornøyd med den hvite ikea hyllen også. Ble fint med de rosa kassene i. Den ideen stjal jeg fra ei som la ut bilder her inne Lykke til med oppussing!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå