Gå til innhold

Vil jeg egentlig ha en unge til med mannen min??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Må bare lufte noen tanker.

Jeg har en mann som svinger litt i humør. Han er på ingen måte slem altså, bare litt "tung" vil jeg si. Han blir fort utålmodig med ungene og tåler ikke like mye rot og bråk som jeg gjør.. Selv synes jeg det skal mye til før barnelek blir bråk i mine ører..

Jeg har alltid villet ha 3 unger, og det vil jeg fremdeles. Nå har vi 2, nokså store på6 og 12 år. Og vi leker med tanken på en til . Det vil si jeg vil gjerne, mens han nå på en måte har gitt etter. Nesten så jeg tror han gjør det fro å beholde meg...

Nå har vi hatt en prat om hva vi savner her i livet. Jeg vil gjerne ha mer tid til ungene, mere kaffebesøk, mere sosialt, mer trening, mer tid i hage og hus mm... han kunne tenke seg mere frihet, mere tid til seg selv og reiser uten ungene, flere helger bare oss...skjønner??

Det han ønsker vil det bare bli mindre av med en unge til...og da ser jeg for meg at han ikke blir lykkelig og da blir han i dårlig humør....

Dette irriterer meg. Jeg synes han er egoistisk og dette er lite sjarmerende.... Men jeg har et inderlig ønske om et barn til, og han sier han vil gi meg det....men jeg får dette ikke helt til å rime..

Jeg er redd jeg vil føle meg alene om lykken dersom vi får en til, men samtidig har jeg sååå lyst..... hva gjør jeg nå. Han sier han gjerne vil ha en til...men mener han det??

Såååå usikker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

klart hen mener det! uansett så har han sagt det, og han stiller helt sikkert opp når babyen kommer..

Skrevet

"Jeg vil gjerne ha mer tid til ungene, mere kaffebesøk, mere sosialt, mer trening, mer tid i hage og hus mm"

Om dere får et barn til vil du komme enda lenger bort fra denne "drømmen". Har du tenkt på det?

Skrevet

Jeg tenkte på samme måte som deg..Vil ha mer tid til trening,kafebesøk mm.. Men klarte ikke legge fra meg tanken på å få en liten en til. Min mann ville i utgangspunktet ikke ha flere. Men valget ble tatt og venter nå nr 4.

Skrevet

HI her.

Med dette mente jeg at jeg vil jobbe mindre, være mer sammen med barna (inkludert den nye) mere tid hjemme osv...altså prioritere et nytt barn og mindre jobb... Men min mann har andre tanker...samtidig som han sier at han vil ha en til....

Skrevet

Han er da ikke egoistisk, han er jo villig til å etterkomme ditt ønske om flere barn, selv om han sier han ønsker noe annet selv. Jeg tror ikke han vil ha flere barn egentlig, men gjør det for deg.

Skrevet

Ønsker et nytt barn å ha dere to som foreldre?

Skrevet

hvorfor spør du han bare ikke rett ut angående at hans drømmer og ett barn til ikke samsvarer?hva er viktigst for han,å etterkomme din drøm (med ett barn til) eller egne drømmer med mer reising og alt det andre han drømmer om?

da får du jo svaret ditt...

Skrevet

Syns det er DU som er egoistisk! DU har sååå lyst på en baby? Hvorfor det?

Kanskje på tide å komme videre i livet og ta deg av de barna du har der de er i livet, istedenfor å ønske å være småbarnsmor igjen. Ta hensyn til HELE familien og ikke bare deg selv!

Skrevet

Jeg synes anonym over her er en smule krass, men jeg er forsåvidt enig. Mannen din er i hvert fall ikke egoistisk som ikke ønsker et barn til! (Det er jo tvert imot ethvert ønske om barn som egentlig er egoistisk.) Jeg ville ikke turd å "kjøre på" med nytt barn uten at han var hundre prosent med på ideen, ellers kan det bli en kilde til store problemer.

Langt ifra sikkert at han synes det er stas når barnet først kommer.

Skrevet

Mannen din seier de kan få eit barn til, fordi du har lyst på det, sjølv om han har lyst på meir fritid. Du har såå lyst på eit barn til, sjølv om mannen din drøymer om meir fritid. Hmm.. har vanskeleg for å sjå at det er han som er egoistisk i så fall. De får ta ein grundig prat om dette, så du veit kva han eigentleg meiner.

Som dr Phil sa ein av dei sjeldne gongene eg har sett på, dette er eit spørsmål som krev to ja, men berre eit nei.

Skrevet

Ut ifra praten om hva dere savner her i livet, så er jeg litt usikker på hvorfor dere vurderer et barn til.

Og i tillegg føler du at han jatter med fordi du har mast lenge?

Hmmmm, må si jeg ikke ser det klare tegnet på at et barn til er lykken...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...