Gå til innhold

Lite liv i dag, håper alt er i orden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 36 uker på vei og har kjent lite liv i dag. Eller rettere sagt, har ikke kjent noe siden jeg var på toalettet ved 6 tiden. Jeg stod opp kl 7.

Skal heldigvis til jordmor og lege på sykehuset i dag og da får vi sjekke ståa.

Kjenner jeg er litt smånervøs. Men av erfaring så bruker den lille i magen å sparke mye innover og det gjør at jeg ikke kjenner noe spark eller bevegelser.

Skal ta CTG hos jordmor og UL hos legen, tror jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert bra. Noen timer uten mye liv(ikke kjenne liv) er ikke så uvanlig nå. Når du er så langt som du er nå, så sover babyn nesten like mye som det den vil gjøre når den er født. Og den beveger seg også, men vi kjenner ikke alle bevegelsene like godt nå som det vi gjorde før.

Men blir godt å få en bekreftelse på at alt er bra da, for jeg tror at alt er vel med den lille i magen din ;o)

Lykke til i dag uansett ;o)

Skrevet

Kødder du, sover de nesten like mye i magen på slutten som de vil gjøre når de kommer ut...? Hun der inni magen min driver med fint lite soving, hadde håpet hun skulle ta det igjen når hun kommer ut...

Nattlys, det går helt sikkert kjempefint, og skulle det være noe så er det jo flott at duskal på kontroll i dag, så dere finner ut av det med en gang, og får gjort noe med det:)

Skrevet

tror ikke det stemmer på alle at de har likt mønster inni og utenpå, altså - kan hende det kan være en indikasjon for noen, men niesen min var verdens roligste inni magen og svigerinnen min var på masse ekstra kontroller pga lite liv og hun kom ut og var helt syyyykt aktiv (og er det fortsatt i en alder av 4)

og en annen svigerinne hadde en som var helt normal i mønsteret inni magen, ikke for mye eller for lite bevegelse og han kom ut og har kolikk og sover 4-5 timer i DØGNET!

så jeg koser meg med de bevegelsene som er og gleder meg til å se hvordan hun oppfører seg når hun kommer ut :o)

Skrevet

Spis noe sukkerholdig,drikk kald cola el. Da skal babyen reagere etter ca 30 min fungerer som regel ,lykke til hos legen idag:-)

Skrevet

Alt bra med den lille. Bevegelsene kom i bilen på vei til sykehuset. Kom inn til jordmor, så sa jeg ingenting om lite liv den dagen. Jeg ble satt rett i stolen for å ta CTG, for det var derfor jeg skulle til henne i dag. Hun ville ha 3 spark (eller åling da det begynner å bli litt trangt) innen 20 min og min ga i fra seg 7 stykker på 20 min. Hun ble kjempe fornøyd.

Det er ikke alltid min reagerer på søt eller kaldt. Har prøvd flere ganger.

Skrevet

Så bra at alt er i orden:)

Jeg får heller ikke alltid reaksjoner på søtt eller kaldt, mengrovd brød med leverpostei slår sjelden feil, og plommer. Merkelig, det der...:)

Skrevet

hei, du trenger nok helt sikkert ikke bekymre deg, jeg har kjent mindre med liv på slutten i begge svangerskap, det blir mindre plass for barnet så det er jo neturlig. så kos deg med tia som er igjen åog lukke til videre. du har så mye å glede deg til,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...