Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har vært til gastroskopi pga magesmerter/anfall som har kommet ca annenhver uke i 6mnd nå. Disse anfallene har kommet etter graviditeten. I prøvene legen tok fant han spor som sier at det mest sannsynlig er gallestens anfall. Og sympthomer sier at det er ganske likt som slike anfall. Hver gang lurer jeg på om jeg kommer til å overleve, og jeg er livredd for å være alene! Fikk bare beskjeden av min svigerfar (lege) som har snakket med legen jeg var hos. Lurer på om jeg må opperere hvis de finner gallesein på ultralyd? Hvordan er det når jeg har en liten snupp jeg ammer? Gruer meg veldig, har aldri opperert før!! Noen som vet hvorfor jeg har fått det etter graviditeteten?
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Heisann... Jeg har erfaring med det...hadde det før jeg ble gravid,tok ca 10-15år før de oppdaget hva det var her...så jeg vet akkurat hva du snakker om. Det jeg vet du bør gjøre er å holde deg unna feit mat...hos meg reagerer jeg på småting som salami..pgr av fettet osv. Jeg er veldig opp og ned ang reaksjoner...noen ganger har jeg det veldig ofte mens andre ganger kan det gå opptill et halvt år før det plutselig kommer et anfall helt ut av det blå..hos meg hjelper det noen ganger å bare legge meg ned på sofaen...rett ut. Har hørt at operasjon ikke er noe hokus pokus...de lager bare små snitt og stikker inn der å knuser de på et vis eller noe sånt.Det heter kikkehullsoperasjon.Du må ikke operere men det er veldig plagsomt å ha da...enorme smerter.Jeg fikk beskjed om at det lønnte seg å virkelig få høre både for og imot når det gjelder operasjon og for og imot når det ikke gjelder å operere..og sørg for å få snakke med en lege som virkelig vet hva han snakker om. Aner dessverre ikke hvorfor man har fått det i graviditeten...men jeg husker JM snakket om dette da vi var inne på at jeg hadde det.Hun også hadde fått det i Svangerskapet og det er visst ikke uvanlig heller.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 De mener visst at det har noe med østrogen å gjøre, så kanskje man får mer av det under graviditeten? Jeg ble operert for gallestein for mer enn 10 år siden. En supergrei kikkhullsoperasjon. Hadde ikke problemer med såret, og arrene viser ikke i det hele tatt. Bare stå på for å få det gjort, min erfaring er i alle fall at anfallene kommer hyppigere etterhvert... Mot slutten hadde jeg det nesten hver natt, holdt på å klikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå