Marbella Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Lillemor er snart 4 mnd, jeg tror jeg har litt lite melk om kvelden/natta, vurdere om jeg skal gi henne litt grøt, men synes kansje det er tidlig????
Uro4 Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 storesøster var 3 mnd og lillesøster var 4 mnd. Storesøster begynte tidlig pga liten vektoppgang. Lillesøster begynte fordi hun er en stor jente med stor apetitt, så da var det ikke nok melk. begynte bare med litt.. og økte sakte men sikkert fra en tskje... til full porsjon. Det er anbefalt å vente til barna er 6 mnd.. Så jeg kan ikke anbefale deg det ene eller det andre... Men, vi begynte tidlig. Spør du helsestasjonen sier de at du bør vente, så lenge hun har en fin vektoppgang...
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Nr 1 og 3 var 4 mnd, de la ikke på seg nok og var generelt urolige og ville ha mat "hele tiden", jeg hadde masse melk, men det var ikke nok. Nr 2 var 6 mnd. Vesla ble 4 mnd for 2 dager siden og heller ikke hun har lagt så godt på seg og er veldig urolig og spiser ofte, så jeg prøvde med litt smaksprøve på søndag og i går, midt på dagen, men lurer på om hun ikke tålte det helt (vondt i magen på natten), så utsetter det litt til tror jeg med henne.
♥♥♥ Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 vi begynte med grøt da snella var drøye 6 mnd.
Bøtteknott Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Vi begynte med grøt (velling, selvom det heter maisgrøt. Fra nestle) da Knotten var 3 mnd. Og banangrøt da han ble 4 mnd. Og nå er han snart 6 mnd, og da blir det nok en kveldsgrøt også. Han ligger på den nederste vektkurven, så prøver å fete han opp litt :-)
3 blå Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Storebror begynte med grøt når han var 4 mnd. Nå er lillebror bare 3 uker, men jeg regner med at han også begynner rundt den tiden. Han er en stor gutt som krever masse mat allerede nå, så jeg ser ikke for meg at jeg kan fullamme han til han er 6 mnd...
lille sprelle Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 Det er mindre, men feitere melk om kvelden. Jeg valgte å pumpe etter morgenpupp og gi det som tillegg på kvelden. Du kan ev. kanskje begynne å gi velling? Det er flaskefor det da og en mild start. Vi fikk ikke inn grøt i snuppa før ved 7,5 mnd..... da fant jeg hipp 8 mnd med eple som falt i smak. Hadde ventet med grøt jeg for min del. Det er jo ikke noe hast?
Marbella Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2009 Problemet er bare at hun overhode ikke tar flaske...derfor tenkte jeg at jeg heller skulle gi henne litt grøt, blandet med morsmelk:) Jeg fullammet de to andre til de var 6 og 9 mnd så jeg stresser ikke....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå