Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på når det er vanlig å søke om foreldrepenger og slikt med nav? Jeg har nå litt over en måned igjen til termin og går ikke ut i permisjon før 1. januar sånn egentlig, burde jeg snakke med nav nå, eller vente til permisjonen begynner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bruker ofte ta lang tid.

Mange som søker så tidlig som i uke 25, så spørs jo hvor mye penger du har i banken.... Jeg ville iallefall ikke ventet ;)

Skrevet

du må i alle fall ikke vente til permisjonen begynner - som Marita81 sier så tar dette vanligvis litt tid og da risikerer du å stå uten penger i januar...

sørg for at du har med deg terminbekreftelse fra jordmor/lege, inntektsopplysninger (dersom fastlønn holder siste lønnslipp) husk for både deg og barnefar!

Så tar du en tur ned på NAV og får dem til å hjelpe deg med å fylle ut skjemaet (fyll inn planlagt ferie, pappaperm etc - evt kan du skrive at du kommer tilbake til det senere)

etter at du har vært på NAV og levert skjemaet der så må du snakke med arbeidsgiveren din (spør saksbehandler på NAV om å få med riktig skjema) slik at de sender inn bekreftede inntektsopplysninger så fort som mulig.

NAV trenger alt dette - riktig utfylt - før de kan begynne å behandle saken... og som kjent så er det jo ganske lang saksbehandlingstid hos NAV om dagen...

lykke til :o)

Skrevet

Jeg er i uke 25 nå og har tenkt å få sendt inn papirer snart. Skal til jm idag, så regner med jeg kan få en termin bekreftelse nå.

Sist jeg var gravid ble jeg anbefalt å sende inn papirer over nyttår, var ca. like langt på vei da som jeg er nå.

Du burde nok få sendt inn så snart som mulig, ting tar tid med Nav!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...