solita 06 Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Eller noen mirakelkur mot gjentatte ørebetennelser? Gutten min har ofte ørebetennelse og føler vi får lite hjelp hos legen. Går stort sett i en og annen antibiotikakur, eller råd om å ta det med ro og gi paracet ved behov... Nå har han hatt 3 betennelser siden august pluss at han har fjernet polypper, uten at jeg synes han har blitt mye bedre. Han er ofte tungpustet og mer syk enn mange andre barn jeg kjenner. Ser at han har lite energi, og vi sover til tider dårlig begge to. Litt lei er vi nå.... Noen som har forsøkt f.eks akupunktur? Hadde en god homeopat, men hun har sluttet. Noen som vet om en bra en i Oslo? Er åpen for å tenke nytt nå, orker ikke å tvinge i gutten mere antibiotika nå, bare for å hilse på en ny ørebetennelse måneden etter... Takk for hjelp.
jordbærsjokolade Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har ingen erfaring med ørebetennelse, men min fantastisk flinke akupunktør/homeopat sier selv at hvis barna mine blir plaget med det(ørebetennelse) så er det noe han kan ordne opp i. Jeg hadde bihulebetennelse etter bihulebetennelse og fikk hauger av antibiotika av legen, fungerte ikke. Etter 2 behandlinger med akupunktur så var det borte. Nå vet jeg at øre og bihulebetennele ikke er det samme, men når min akupunktør sier at han kan fikse det så tror jeg ham:) (han holder forresten til i eidsvoll, ikke kjempelangt unna oslo)
Lykke X 4 Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Min eldste var veldig plaget med ørebetennelser da han var liten. Hadde AB-kur på AB-kur. Så fikk han behandling med ørelys av en eldre dame jeg kjenner. Tror han haddekun en ørebetennelse etter det,så var det slutt. Har vært bra siden, nå er han snart 11 år. Om det var ørelysbehandlingen som gjorde susen, eller om det kom av den normale anatomiske utviklingen i øre/svelg, som gjør at de fleste barna slutter å være plaget med slike betennelser når de vokser til, skal jeg la være usagt Jeg vet at damen har noen egenskaper utenom det vanlige også (sånn i retningen Snåsa ). Så tja....kanskje ørelysbehandlinger kan være verdt et forsøk Har også meget god erfaring med å forebygge ørebetennelser ved å bruke nesespray a la Otrivin og Rhinox når barnet er forkjølet, for det virker avsvellende,og forhindrer at det går tett og forårsaker væskeansamlinger i mellomøret.
solita 06 Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2009 Takk for tips/erfaringer jenter. Tar gjerne i mot flere! Godt å høre at iallfall èn akupunktør sier han kan hjelpe, skal ringe litt rundt i morgen. Har tro på at det kan styrke immunforsvaret. Er jo litt bekymret for arrdannelse på trommehinnene og, har gått hull på begge trommehinner i løpet av høsten... Ørelys hørte jeg faktisk om tidligere i dag, høres jo helt merkelig ut, men skal sjekke det og! Hun er ikke mulig å kontakte da, hun mirakeldamen deres Musipusi? Forøvrig er vi allerede storforbrukere av nese og saltvannsspray, skal jo helst ikke bruke Otrivin mer enn 10 dager av gangen.
jordbærsjokolade Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Ring og bare snakk med Geir Eriksen i "Din klinikk" eidsvoll, han kan sikkert anbefale deg videre til noen i Oslo:)
solita 06 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2009 God morgen! Noen flere som vet? :-)
happy_boy07 Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Du spurte riktignok om alternativ medisin, men kanskje du skulle ha få sjekket jernstatus på barnet? Dersom han er ofte syk kan det være pga jernmangel. Anbefaler det på det sterkeste. Og kanskje ny vurdering hos ØNH spesialist?
verdens heldigste mamma Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Min fysioterapeut er også akupunktør og hun behandler mange små barn mot ørebetennelse. Veldig effektivt sier de som har prøvd det. Hvis du bor i Oslo: Marienlyst Fysikalske Institutt: 22 60 76 58. Spør etter Elin Men tenker du homøopati tror jeg nok du heller skal spare pengene dine til noe bedre. God bedring!
solita 06 Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2009 Da blir det en ringerunde i morgen, skal spør ang jernlager og. Har hatt lavt jernlager selv, så ikke umulig at han og har det.
TurboPrinsessen:-) Skrevet 15. desember 2009 #11 Skrevet 15. desember 2009 Snuppa har hatt ørebetennelse noen ganger, og vi får bare beskjed av lege at hun ikke får medisin, at de ikke gir ut til så små ( hun er 3,5) Istede må vi bare vente til tromehinna sprekker.. Nå har snupapa ganske høy smerteterskel, så hun kan ha ørebetennelse uten å si noe om det / vise det. Reagerer kun om vi kommer borti øret hennes på en spesiell måte. Vi drypper ørene hennes med kroppsvarm matolje. Dette gjorde min søster med sine 2 barn også da de var små.. og det "kvelte" flere betennelser på denne måten... >Ellers har jeg stor tro på homopati også...
solita 06 Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 16. desember 2009 Takk for gode tips. Har snakket med både Geir Eriksen og Elin på Marienlyst (pluss et par andre) de var veldig hyggelige begge to og hadde masse erfaring og tilleggsutdanning i fht barn. Gutten min er frisk akkurat nå men vi skal til akupunktur i januar, blir spennende. Trenger visst ofte bare 2-3 behandlinger. Håper han slipper å ha mer vondt og at jeg slipper å presse i ham mer pencilin og kjemisk skit... Spent :-)
LoveActually Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 Tok eldstemann her til homeopat da han var liten.... Har ikke hatt ørebetennelse siden. Han fikk det nesten hver gang han ble forkjølet... Han er ti nå...
Gemini7 Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 Ikke noe alternativ medisintips, men har et veldig enkelt råd; kutt ut melka!!! dette tipset fikk jeg av en lege som sa at forskning viser at barn som er veldig hyppig plaget av ørebet. kan bli helt bra ved å droppe melk. Vet om en familie som har erfart det i praksis. Så om gutten drikker melk ville jeg stoppet asap. Du kan evt kjøpe rismelk eller soyamelk, de kan brukes i mat også. Rismelka er god, litt søtlig. Kan få dem med ulike smaker også. Håper du får hjelp på en eller annen måte. OG: siden han ahr gått på mange ab.kurer er det viktig å gå på helsekosten og kjøpe PROBIOTIKA, dette tilfører tarmen alle de gode bakteriene som AB-kurene også fjeret. Uten disse bakteriene svekkes immunforsvaret og han blir lettere syk igjen- og får nye AB-kurer. Har vært gjennom samme runddans, så etter en "kur" hos Balderklinikken i vår der jeg bl.a gikk på gjær- og sukkerfri diett for å bygge opp igjen immunforsvaret og tok probiotika og andre tilskudd har jeg ikke hatt noen AB-kurer (hadde en i måneden i snitt det siste året helt frem til da).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå