Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Lene,du bør vel gjerne tenke på å slutte med amminga,Adrian er jo tross alt ikke en baby lengre,sier han til meg i dag hehehe. Adrian blir ett år på lørdag,og jeg har jo tenkt på å slutte i en mnd nå,men tenker alltid: I morgen! Men jeg kan vel amme litt til uten at det "ser rar ut"? Bare litt??
Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #2 Skrevet 14. desember 2009 Nå skal det da også sies at jeg VILLE slutte selv også for en stund siden,men nå vil jeg ikke slutte hehe
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Synes du skal amme så lenge du og Adrian er komfortable og ikke tenke på hva andre mener. Og mannen din skal være happy og ikke ha en mening om den saken hehehe:) Hva er det med at 1 år er en magisk grense for amming?
Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 14. desember 2009 Hehe,Adrian er jo litt vel puppegal da,titter ned i toppene på mangen for å finne seg litt mat,så jeg BØR vel egentlig slutte,men det er jo så koselig å amme!! for en mnd siden var jeg drittlei,nå vil jeg aldri slutte hehehehe. Tror jeg synes det er veldig dumt at han vokser til,dette er jo tross alt min siste unge ...
Salmonella - tobarnsmamma Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 jeg ammet sønnen min til han var 1 år og 2 uker, sånn ca. Men på slutten var det kun på morgenen for å forsøke å få natta til å vare lengre. Men kusina mi ammet dattera til hun var 15 mnd, også på dagtid. Husker jeg syntes det så litt rart ut, men det er bare min personlige mening...
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Han liker vel pupper slik som menn flest da:) Skjønner godt hva du tenker om den siste babyen... her var minste babyen min til hun ble 3. Da nektet hun hehehehe. Jeg ammet henne ikke så lenge da:) Gjør som du føler. Blir du lei så kan du jo bare slutte. Mellomste ammet jeg i 14 mnd. Da var jeg lei og ville ha puppene for meg selv igjen:)
Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 14. desember 2009 Ja jeg gir vel opp til slutt hehehe. Merker noen dager at Adrian ikke vil bli ammet,og da blir jeg faktisk litt lei meg!! Han begynner å bli stor gutt
Flyfly Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 Tenk ikke et sekund på hva som "ser rart ut" eller ikke! Gjør det som faller naturlig for deg og Adrian samme hva du bestemmer deg for. Amming skal vere kos, ikke stress.. Hilsen en som ammet lenge! uten å i det hele tatt ha planlagt det bare ble sånn
tvkrus Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 eeh vis du vil amme og gutten vil die så sier det seg selv , gjør det ikke ? Guttungen hær er snart 19mnd og jeg ammer han ennå hvorfor skal det se rart ut?
Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 14. desember 2009 Hehe,ja føler på meg at jeg ikke kommer til å slutte med det første ; )
Emma&Adrian Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 14. desember 2009 Jo det gjør jo det,men til og med helsestajonen sier jeg kan godt slutte nå.... Men vi koser oss jo med amminga,så hvorfor ikke
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Jeg ammet jenta mi til hun var nesten 16 mnd jeg. Ser ikke noe galt i det! Da var det bare om natten/tidlig morgenen da. Forlenget sovetiden og synes det bare var koselig jeg! Ble en naturlig avvenning når vi sluttet, hun sluttet jo å be om det selv, og det var aldri mas om det på dagtid, for det var hun ikke vant med heller når hun begynte å bli så gammel. Synes det var en fin slutt, for det ble aldri noe savn fra henne, at jeg tok fra henne noe hun egentlig vil ha. Kos deg du!
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 sssh, jeg begynte å tenke på å slutte med nattamming når hun nærmet seg året, jeg. Ammet på dagtid enda noen måneder, og hadde jeg ikke startet med medisin igjen hadde jeg sikkert ammet henne til to år og vel så det
Emma&Adrian Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ammer ikke på natten enda,heldigvis,kun på dagen,opp til flere ganger hehe. I morges hadde vi besøk,og da han var på fanget hos besøket,så dro han i genseren hennes og titta nedi mens han smattet,da ville han ha litt melk Akkurat det synes jeg godt han kan slutte med!
EinFrosk Skrevet 15. desember 2009 #15 Skrevet 15. desember 2009 Det er vel ingen andre som bestemmer når du skal slutte? Klart du kan slutte nå om du og banret ønsker. Min datterer ti mnd og hun drikker nesten en liter MME om dagen. Det er ingen som sier at hun snart må slutte med MME og begynne med kumelk, så hvorfor skal din det?
Emma&Adrian Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 15. desember 2009 Sant det Jeg bare føler alle blir så "sjokkert" når jeg sier jeg ammer enda
*Darkspotted* Skrevet 15. desember 2009 #17 Skrevet 15. desember 2009 jeg ammet sønnen min til han var 17 mnd. Han sa stopp selv. =)
OsloMor Skrevet 15. desember 2009 #18 Skrevet 15. desember 2009 Ammet min yngste til hun var nesten 2 år. Det er det da ingen som har noe med, og barnets far bør vel være interessert av at ungen får mm. Det er jo faktisk helsebringende. Får fnatt av mennesker som skal kontrollere slike ting hos partner.
Emma&Adrian Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #19 Skrevet 15. desember 2009 Han prøver ikke å kontrollere slike ting,men kan skjønne han at han vil jeg skal slutte,han vil vel slutte og se på puppene mine som matfatet til Adrian. Jeg slutter når jeg føler for det,og det sa jeg til han også,og han aksepterte det
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #20 Skrevet 15. desember 2009 Det syntes mannen min også, men det er min kropp og jeg bestemmer selv.... Så jeg ammet til mini selv bestemte at han ikke ville mer. 16 mnd gammel ! :) Men dette synes jeg alle må få bestemme selv, hva de føler for. Ammet natta også jeg, til han var over året. Sover natta rundt uten problem nå for det.....
Emma&Adrian Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #21 Skrevet 15. desember 2009 Godt å høre at alle ikke slutter når barnet blir ett år hehe
Monajenten Skrevet 15. desember 2009 #22 Skrevet 15. desember 2009 Jeg ammet mine til de var hhv 19 og 18 mnd, så ikke stress:-)
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 16. desember 2009 #23 Skrevet 16. desember 2009 Fedrene må kanskje også innse at puppene er til for å amme barn, det er ikke bare deres sexleketøy!
Emma&Adrian Skrevet 16. desember 2009 Forfatter #24 Skrevet 16. desember 2009 Hehe,mannen min aner jo ikke hvor melka gjemmer seg,for han mener puppene mine har stukket av
lille sprelle Skrevet 16. desember 2009 #25 Skrevet 16. desember 2009 Amme så lenge du vil! Men det er jo greit å etterhvert begrense det til hjemmet eller hos nærmeste familie med tanke på omgivelsene. (Får en del underlige reaksjoner hos folk). Jeg hadde så "liten" 1-åring at ingen reagerte. Hadde hun begynt å skulle forsyne seg selv, hadde det vært slutt, men det gjorde hun aldri. Måtte dessverre slutte ved 18 mnd, hadde tenkt til å fortsette til 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå