Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Jeg sitter her og har overhodet ikke klart å lese til muntlig eksamen jeg skal opp i i morgen ettermiddag. Pga kvalme, jobb, 2 barn og mann som er bortreist, har jeg de siste ukene kollapset foran tv'n etter å ha lagt de største. Da har det gått i ett fra 6 på morgenen til 20 på kvelden. Jeg er trøtt, sliten, kvalm og tenker bare på spiren i magen. Det er rett og slett umulig for meg å få samlet meg til denne eksamenen. Så jeg vurderer sterkt å ringe legen i morgen tidlig og be om en sykemelding fra eksamenen. MEN, jeg trenger ikke sykemelding fra jobb, jeg er lærer og har ferie fra torsdag av, så det skal gå greit. Tror dere legen vil gi meg sm på grunnlag av dette? Jeg kommer nok til å stryke om jeg møter opp...
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Jeg er forresten ca 8 uker på vei, så det er vel ikke på trynet å tro at jeg kommer til å være kvalm minst noen uker til... HI
Vilja<3 Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Jeg tror nok du kan få en sykmelding på grunnlag av dette. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 Nei, jeg tror ikke du får sykmelding på det grunnlaget. Du må jo ha oppdaget tidligere enn dagen før eksamen at du er for dårlig til å lese eller ta eksamen. Hvor mange barn du har eller hvordan mannen din jobber har ingen ting med saken å gjøre. Du har vel uansett studrt i mer enn 4 uker (veldig sjeldent man blir kvalm noe serlig før uke 5). Har du gjort det du skulle tidligere kommer du deg nok gjennom selv om du ikke har fått gjort så mye de siste dagene. Gå på eksamen og gjør ditt beste. Du kan heller ta opp faget senere.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Spørs vel om du får sykemelding til eksamen når du ikke trenger det til jobben.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå