Gå til innhold

Hvor mye koster julegavene dere gir til barna deres??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva gir dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den eldste får digitalt fotoapparat til 1500,-. Men det er litt bursdagsgave osgå. Han fyller 11 i januar...

Vesla på 2 får dukkevogn og kjøkken, de kostet 200,- tilsammen (supertilbud).

Skrevet

ca 1000 kr.

Skrevet

glemte å skrive hva de får:)

Vesla på 22 mnd får lekekjøkken i tre, eldste har bursdag i morgen, og får en nintendo ds til bursdagen. Siden den er såpass dyr, får han "bare" en fjernstyrt bil til 200 kr til jul :) Planen er at bursdagspresang + julegave =1500 kr per barn (vesla har bursdag i februar.)

Skrevet

Hmm, det ble litt mye i år. Men ca 1400 :P

Skrevet

Storesøster får en snowracer til 499,-, og Lillebror får en cocoon couture-sittesekk til ca det dobbelte. Men han blir ett år i romjula, så vi slår sammen jul- og bursdagsgave...selv om jeg EGENTLIG er i mot slikt ;p

Skrevet

Det bruker å variere fra 500 kr (om det bare er leker) til et par tusen. I år får de slalomski og hjelmer, og det koster en hel del.

Skrevet

Alt for mye.....

Ett par tusen i alle fall..

Men er mye klær og slikt utstyr som jeg hadde kjøpt nå uansett fordi de trenger det.

Utenom det synes jeg ikke det skal overgå 1000 så veldig. Men med spillkonsoller og spill blir det litt...

Trøster meg med at jeg kjøper ikke noe særlig leker og spill og slik utenom bursdager og jul...... Og er kjøpt over flere måneder.

Skrevet

sånn ca. 2000 til hver tipper jeg, har ikke regnet på det.

Skrevet

Vi har kjøpt en del klær til begge. I tillegg får frøkna en Snehvit-kjole til 500,-, og en cd-spiller med karaoke til samme pris. Minsten får en Cars-sparkesykkel til 400,- og OleBrum-togbane til husker ikke hvor mye.

Men alt er ikke fra oss, vi har fått litt penger fra oleforeldre, så må fordele litt hva som er fra dem og fra oss. En leke og klær fra hver kanskje.

Skrevet

I år ble det rett i overkant av 1700kr. Pleier å holde meg rundt tusenlappen, men i år overgikk vi oss selv med DS, samt spill og veske til den..

Skrevet

Mellom 5-600 kr, tenker jeg. I år fikk han ds til bursdagen; og det er egentlig MYE mer enn jeg pleier å gi; men han hadde ønsket seg den lenge og jeg hadde mulighet da. I år får han en bok ¨+ et spill til DS'en i julegave.

Pleier å gjøre det sånn at bursdagsgave + julegave blir ca 1200 kr pr år.

Skrevet

Lillenissen på 7.5 mnd forstår jo ikke dette, men jeg kjøpte et slags leketog som er fra 6-36 mnd. Det kostet 499,- så føler det er nok denne jula. Dessuten kommer han til å få så masse annet siden han er første barnebarn på begge sider.

Dessuten får han jo alt han trenger ellers i året, selv om han kommer til å få det til han blir voksen også. Men blir annerledes neste jul :)

Skrevet

Endelig ferdig med gaver nå :-)

7 år (gutt):

Lego politistasjon (800 kr)

Lego space police "bil" (180 kr)

Bukse (140 kr)

Puslespill m/100 biter av bakugan (tilbud, 60 kr)

5 år (gutt):

Lego byggeplass (800 kr)

Lego veivals (230 kr)

Joggedress (250 kr)

Puslespill (150 kr)

2,5 år (gutt):

Traileren i Cars (250-300 kr?)

Pakke med Cars'biler som passer i traileren (200 kr?)

Joggedress (250 kr)

Puslespill (100 kr)

4 mnd (jente):

En lekedings som spiller musikk når hun trykker på knapper (200 kr)

Litt ulikt på pris, de to eldste var egentlig meningen å kjøpe for likt til, men vi kom over litt på tilbud med eldstemann, så da ble det mindre penger brukt på ham. Vesla får gaven fra brødrene sine, ellers hadde vi ikke kjøpt noe til henne, hun forstår jo ikke noe likevel. Minstegutten forstår heller ikke dette med penger, han blir nok veldig glad for Cars tingene :-)

Skrevet

til jentene som er snart 3 år, så har vi kjøppt prinsessegyngestoler til 399pr stk pluss den ene får hoppsy daisy tøffler til 200 kr og den andre fiffi badekåpe til 399.

guttungen vår som blir 1 år i januar har vi kjøppt mikkemus gåbil og hinkel pinkel "dukke" til.

Skrevet

Ja og jeg glømte:

Jenta på snart 3:

- sykkel (1200 kr)

- forskjellig møbler og tilbehør til dukkehuset (ca. 1000 kr.)

Gutten på 13 mnd.

- 3 Rorri biler (159 kr x 3)

- bankebrett med baller (150 kr?)

- Rorri verksted (600 kr)

- Rorri racerbane (500kr, husker ikke ekstakt fordi vi kjøpte de to siste tingene samtidig)

Skrevet

Jena får også forskjellig smink/toalettsaker + toalettveske fra H&M så får jeg kanskje ha sminken min i fred. Kostet 400 kr.

Skrevet

her får jenta vår på 2 år 8 mnd:

brio dukkevogn: 600 kr

handlekurv med varer: 50 kr (supertilbud)

puslespill og dvd 150 kr.

Skrevet

ca. 2 - 300 kr.

er litt usikker på hva vi skal kjøpe enda. Men muligens noen byggeklosser. Han er 2 år og 4 mnd

Skrevet

Jenta her er 19 måneder og får:

Lite lekekeyboard med mange forskjellige lyder 119,- (tilbud)

Vinterjakke og sko til dukken 119,-

To badehånklær med barnemotiv 160,- tilsammen

Ellers har vi kjøpt et lite trepuslespill til 39,- (tilbud) som hun får i julestrømpen på morgenen. Hun er såpass liten at vi ikke kjøper så mange og dyre gaver til henne. Håndklærne hadde hun fått uansett, men vi fant ut at vi kunne pakke dem inn og gi til jul. Det kommer tidsnok en tid hvor det er mange og dyre ting de trenger.

Skrevet

Må nesten legge til at vi er så "frekke" at de små tvillingene ikke får noe som helst, bortsett fra en julepynt hver. Begge gutta våre trenger jeans så vi må vel kanskje supplere litt, eller vente til salget:=

Skrevet

Vi har kjøpt koffert (på deling) til barna, samt at de får en leke hver. De får for ca. 1200kr hver:)

Skrevet

Gutt 5 år: Playmobil borg til overkant av 800 kr.

Gutt 3 år: Playmobil "Noahs Ark" til ca 700, nedsatt fra 1000 kr.

Jente 13 mnd: Lekekjøkken til 599 kr.

Skrevet

duplo til ca 700 kr.

Utviklingen går rasende fort for tiden, så hun får "presanger" også ellers i året. Vi har ikke så mange leker. Regner med at hun får i rikt monn til jul.....

har tenkt til å porsjonere ut de presangene etterhvert så hun rekker å bli kjent med de enkelte lekene. (20 mnd)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...