L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Magen har vokst noe enormt de siste ukene, blir ens tund mellom hver gang jeg er her inne siden vi har en litn en på 2 år, jobb og studie Men jeg syns jeg har lagt på meg så mye i forhold til da jeg var like langt med mini... er normalvektig, men vekta viser nå 5,5 kg i pluss! er det mye? la på meg 17/18 kg sist, men da kom 10 kg på slutten ( siste 14 dagene)... hvordan går det ellers med dere damer? formen er fin her, er mye trøtt og har et veldig lavt BT men bortsett fra det er alt fint:))) masse masse spark hver enste dag=)
Sjokoman Skrevet 15. desember 2009 #2 Skrevet 15. desember 2009 Jeg synes også at jeg har lagt på meg fryktelig mye mer enn føste gang jeg var gravid... 26+0 og har lagt på meg 7 kg... (Gikk opp 9 kg totalt sist...), lurer litt på hvor dette skal ende... Jeg trøster meg med at jeg var mye tynnere før jeg ble gravid denne gagnen... (gikk ned veldig mye da jeg ammet førstemann og de kg hadde ikke kommet på igjen selv to år etter...) så regner med at jeg kanskje vektmessig ender opp likt som sist selv om det er flere kg + denne gangen! Min mage har også vokst utrolig de siste ukene! Også har jeg dårlig samvittighet (overfor babyen) at jeg ikke klarer å holde meg unna godterier... særlig nå ved juletider... Var MYE flinkere sist... men er sliten og har ikke viljestyrke til å holde meg unnna... Flere?
sunshine08 Skrevet 15. desember 2009 #3 Skrevet 15. desember 2009 Kjenner meg veldig igjen angående godteri:) Spiser så mye deilig og søtt i disse juletider... Er uke 26 nå og har lagt på meg ca 5 kg. Ikke så mye i forhold til sist, da var jeg + 12 på denne tiden!! Bekkenet begynner å bli plagsomt, men skal vel ikke klage:) Syns det har gått veldig greit til nå.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 15. desember 2009 #4 Skrevet 15. desember 2009 23 uker her, og ca 4-5kg. Sliter også med godte sug disse juletider.. I uke 27 sist svangerskap hadde jeg gått opp 7kg, så håper ikke å overstige det når den tid kommer.. Men er nok vanskelig med jula i møte.. Uff.. Slet veldig med kiloene etter fødsel, tok 18mnd å få av de 17kg jeg la på meg.. Vil ikke det denne gangen.. Føder jo i april og vil gjerne føle meg litt ok på stranda til sommeren.. Men vi får se hvordan det går..
Gjest Skrevet 15. desember 2009 #5 Skrevet 15. desember 2009 Er i uke 19 og har lagt på meg ca.5 kg. Hadde nettopp gått ned 15 kg da jeg ble gravid, så litt kjedelig å se at de kommer snikende igjen, men de nye klærne mine passer (nesten) fortsatt, og veier 10 kg mindre enn sist gang så det er fint. Mye søtsug/stor matlyst, og generelt for dårlig form til å bevege meg nok er vel noe av grunnen. La på meg ca. 17 kg sist gang, men da kom de siste 10 kg de siste mnd så dette ser ikke bra ut! Noen som har den oversikten over hvor mye det er "normalt" å legge på seg pr. uke?
Helverine Skrevet 15. desember 2009 #6 Skrevet 15. desember 2009 Bla bla bla sier jeg. Ingen av dere har lagt på dere mye, så slutt og klag ;o) DET har jeg!
silje3 Skrevet 15. desember 2009 #7 Skrevet 15. desember 2009 la på meg 30 kg på første sv.sk. og andre totalt 10 kg, er komt til uke 16 nå og har kun 1 kg....... men det kommer nok
HMB Skrevet 15. desember 2009 #8 Skrevet 15. desember 2009 Hei! Uke 21 her. Jeg har lagt på meg ca. 5 kg hittil. Må forsøke å være flink i jula, men det blir nok hardt. Satser på at det blir en del gåturer i fint snøvær, om vi skulle være så heldige Her er tabellen for gjennomsnittlig vektøkning: Uke 5 - 2,3 kg Uke 7 - 2,6 kg Uke 10 - 3 kg Uke 13 - 3,5 kg Uke 15 - 4 kg Uke 17 - 5,6 kg Uke 20 - 6,2 kg Uke 23 - 7,2 kg Uke 25 - 8,2 kg Uke 27 - 9,3 kg Uke 30 - 10,3 kg Uke 33 - 11,3 kg Uke 35 - 12,2 kg Uke 37 - 13 kg Uke 40 - 14 kg
pityriasis Skrevet 15. desember 2009 #9 Skrevet 15. desember 2009 Når jeg ser på oversikten du postet over her, føler jeg meg ganske på snittet. Er 22+0 og har lagt på meg ca 6 kg. Men skal jeg høre på dere som skriver over her, føler jeg meg jo som en kjempe! La dere på dere 10 kg siste 14 dager?! Må ha hatt veldig mye vann da? Og det gikk vel like fort bort igjen? Kan ikke helt se hvorfor TS stresser med 5,5 kg i uke 24 når det normale er å legge på seg mellom 7 og 8 kg i uke 24? Men synes generelt at kvinnene på dette forumet går veldig lite opp i vekt i svangerskapet ut fra tråder jeg har sett tidligere. Nekter egentlig å tro at det er "normalen" som representeres gjennom disse innleggene.
ønsker en liten en til Skrevet 15. desember 2009 #10 Skrevet 15. desember 2009 Jeg blir nesten redd for at jeg har lagt på meg for lite!? Er 22+3, og ser ut til å akkurat fått en kilo til, så da er jeg oppe i 2 totalt. Det rare er at jeg har fått en skikkelig kulemage. Håper hun bare får nok å spise...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 15. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 15. desember 2009 ja SJOKOLADEN glemte jeg selvsagt=) ahhhh... i begynnelsen av sv.skapet (4 første mndene) kunne jeg stagge søtsuget med en smoothie eller en frukt osv... men NÅ... AKK!!! spesielt etter middag MÅ jeg ha noe søtt... HELST sjokolade:) er også spent på jula, men skal prøve å begrense meg... som hun skriver over så var også jeg flinkere med nr 1. trente og hadde et sunt kosthold... eller dvs kanskje litt mer junk food da enn nå (nå er det vanlig husmannkost=) men mye mindre sukker.... nå har jge ikke overskudd til å trene, føler jeg trenger den energien for å herje med gullet osv:) hehe... har en rimelig hektisk hverdag:) men skulle gjerne fått tid til en times trening iallefall i uka TUSEN takk for den tabellen, syns den var kjempefin:) men av erfaring kommer det mange kg på slutten... jeg fikk iallefall masse vann... :/
Lbaby Skrevet 16. desember 2009 #12 Skrevet 16. desember 2009 Eg veide meg for en liten uke siden, hadde da gått opp 9,5 kg. Sist svangerskap la eg på meg 10 kg tilsammen. Er 23 + 5, og skal til jordmor idag.
bettyliss Skrevet 16. desember 2009 #13 Skrevet 16. desember 2009 hmm, jeg har lagt på meg 10 kg og er i uke 23 nå..huff! Jeg syns ikke at jeg spiser noe særlig mer, men tror at 3 kg, kom bare av å slutte å røyke. Men jordmor sa at av og til kan man legge på seg mye i begynnelsen, ofor deretter å flate litt ut mot slutten. Håper det blir tilfelle for meg.. Jeg er vel altfor glad i den fordømte sjokoladen..
semalilla Skrevet 16. desember 2009 #14 Skrevet 16. desember 2009 enig med Helverine: bla bla bla! dere har da vel ikke lagt på dere mye. ;D
minime<3 in belly Skrevet 16. desember 2009 #15 Skrevet 16. desember 2009 Trodde ikke jeg var alene med å gå ned før man går opp. I førsten av svangerskapet gikk jeg ned 9 kg så har jeg gått opp 3 av de igjen. Jeg personlig er fornøyd med det og legen sa jeg hadde nok å ta av så det gjorde ingenting for baby`n tok det den trengte allikevel. Så for dere andre som ikke har gått opp så mye er det jo lov å håpe det forsetter slik. Og for dere som legger på dere masse.... Heldigvis er det mye baby, vann og morkake og div andre ting som veier masse..... som man blir kvitt rimelig kjapt.... Jeg for min del gikk opp 20 kg på 2 år etter at jeg fikk min første sønn.... Sier ikke at det ikke er min egen skyld, men ...... å gå hjemme i perm og skal kose seg hele tiden har en bakside også,.... he he. skal prøve å vøre mer flink denne permisjonen. hehe Lykke til jenter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå