Gå til innhold

Dere som leier ut leilighet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 mnd.

Skrevet

Er det ikke vanlig med 1 mnd? Altså om du sier opp begynner oppsigelsestiden å løpe den 1. i neste mnd. Sånn har hvertfall vi det.

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er vanlig, det er derfor jeg lurer;-)

Skrevet

alle jeg kjenner som leier har 3 måneder...

Skrevet

Ok, det er jo egentlig veldig greit. Ihvertfall som utleier.

Skrevet

Jeg har leid ulike steder tidligere, har opplevd både 1 og 3 måneders oppsigelsesfrist. Så begge deler er vel vanlig.

Skrevet

Vi har tre månder. Men det er aldri noen som har bodd ut oppsigelsestiden her. Vi har annonsert etter ny leietager raskt etter avtale med de som skal flytte. Ofte blir det bare en mnd.

Skrevet

Leier ut hus, har 3mnd oppsigelse mener jeg å huske. Det er normalen og det de anbefaler for begge parter. Tar fort tid å finne bolig for den som eventuelt blir sagt opp, og det kan også ta tid å finne en leietaker man ønsker å leie ut til også.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da ser det ut som om det er greit å legge seg på 3 mnd:-)

Skrevet

vi leier ut langtidsleie, og vi har kontrakt på 3 år, MEN de kan si opp 2 ganger i året, feks 1.juni og 1.juli, og da er oppsigelsen 1 mnd.

veldig vanlig, og veldig gunstig for utleier - lettere å få leid ut på nytt om sommeren.

Skrevet

utleier forplikter seg selvsagt også, og kan kun si opp kontrakten de samme datoene. (hvis ikke man har problemer med leieboerne, type narkotiske stoffer osv)

Og så har vi det sånn at om leieboerne ønsker å flytte ellers i året så kan de det, men da må de selv skaffe nye leieboere som må godkjennes av oss.

Skrevet

Jeg tror husleieloven er veldig klar der - 3 mnd, men det kan være noen unntak om det er møblert - sjekk loven!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...