Gjest Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 hvordan merker dere gavene? med jule-merkelapp eller skriver dere rett på papiret? Er det ok å gi klær? Har noe klær med lapper på selvfølgelig, kan jeg pakke inn og gi det eller er det leiker/spill de primært ønsker? Er min første gang skjønner dere ; )
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 jeg tok en lapp og skrev "til gutt 3-4 år, fra XXX" (sønnen min sitt navn) denne lappen kunne lett tas av, sån i tilfellet noen ville sjule at de hadde fått den type gaver. men det spiller nok ingen rolle så lenge det står alder og kjønn. klær er sikkert flott
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Må man pakke det inn ? Har en haug med leker gutta har vokst fra. Tenkte å bare putte det i en sekk jeg, og levere det....
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 helt ærlig har jeg ikke for vane å gi noe som helst til frelsesarmeen. den eneste grunnen til at jeg gjorde det, var fordi barnehagen til småen skulle levere julegaver til dem i oslo. og jeg syntes han også skulle få gi en gave. jeg sender ting og leker som småen har vokst i fra ned til noen barnehjem i russland. moren til en venninne kjenner noen som kjører trailer nedover og han tar med seg når han har plass
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 nå glemte jeg poenget med innlegget. penget var selvsakt at jeg derfor ikke viste om du måtte pakke inn eller ikke *sliten*
erteposen + 4 Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 Jeg tror de trenger alt. Vi har pakket inn, først og fremst for å lære barna våre noe, leken inn i julepapir og festet på en lapp som enkelt kan fjernes med informasjon om innhold og tilstand. De tar penger fra sparebøssen, kjøper en lego ting og skriver på "legobil alder 5-8 år". Resten av det vi legger under blir ikke merket, og jeg regner med de sjekker og åpner en hel del. Her i Bergen har flere pakket inn skitne og ødelagte leker, og da er det litt kjip å gi videre til et par som får det i fleisen på julaften.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 ok, takk for svar.. har pakket inn 6 pakker nå og skrevet post-it lapper utenpå med f eks gutt 5 år osv... er noe nye klær som aldri har vært brukt og noen spill+ en dvd jeg kjøpte på salg som jeg ikke får byttet. har ikke skrevet hva det er, men kanskje de åpner det og ser uansett?
erteposen + 4 Skrevet 14. desember 2009 #8 Skrevet 14. desember 2009 De åpner ikke alt, og merker du det godt er jo det helt supert. Skriv at det er nytt, da åpner de det ikke vil jeg tro:)
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 De pakker opp alle gavene sa de på radioen. Det har vært episoder hvor drittsekker har pakket inn søppel og annet ræl (hvilket er helt uforståelig for meg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå