Gå til innhold

Hjelp, hvordan takle dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eldste jenta på snart 3 år har i lengre tid hatt perioder der hun klager over vondt i underlivet, har så vondt at hun hyl griner. Kommer ofte etter at hun har vært hos pappa`n sin. Har tatt det opp med helsestasjon og faren hennes men ikke kommet til en forklaring på smertene

I dag var vi en tur hos eks svigermor, da eldstejenta hadde bæsjet skulle hun skifte på henne. Hørte at hun begynte å gråte veldig, pappa`n satt bare i stua og ba henne være stille. Jeg gikk inn på badet og der står eks svigermor å vasker 3 åringen i underlivet med bare hånda. Tok det opp med eks. mannen( svigermor snakker ikke norsk) å han mente at det var helt naturlig.

Overreagerer jeg? Har kjempe vondt inni meg nå fordi jeg måtte gå fra henne der, hun var skikkelig lei seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her vasker jeg minsten med asan på hendene rundt tiss og rumpe når han bader/dusjer.

Eldste gjør det selv.

Men ved bleieskift brukes klut.

Det er naturlig måte å gjøre det på her ihvertfall.

Skrevet

Hun likte det tydlig vis ikke. Og det var ikke forsiktig vasking, hun tok ordentlig i og i tillegg hadde hun fult av ringer på hånden. Kan tenke meg det blir ganske sårt

Skrevet

Uff, stakkars liten. Jeg ville tatt det opp igjen, og gjort det klart at jeg ikke fant fremgangsmåten akseptabel. Ikke rart jenta di blir sår nedentil hvis bestemoren har ringer på og bruker henda. Klargjør at det skal brukes klut eller våtservietter. Er jenta di ofte hos bestemoren da? Bruk event helsesøster til å ta det opp kanskje?

Skrevet

Jeg vasker med hånda på sønnen min, men er selvfølgelig forsiktig og har ingen ringer på hendene. Så lenge hun gråter og virker som hun har vondt, så syns jeg det høres ut som svigermor bør ta det til seg og vaske mer forsiktig.

Skrevet

Dette kan du ikke godta.Det er jo mishandling av barnet jo,og du vet om det!! Nei,dette går ikke!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hm, ja da kan det jo bli vondt. Noe mer skult system på jentene også. Brukte hun noe sterk såpe i tillegg ?

Spørs om du ikke har funnet årsaken til at hun har vondt.

Hadde nok tatt det opp ja.

Skrevet

Takk for alle svar. Ringer helsesøster i morgen, så kan kanskje hun ta seg en prat med eks.mannen. Ikke alltid like lett å nå frem til han

Skrevet

Sikkert lurt. Dersom han ikke viser forståelse for situasjonen når du snakker med han, kan det hjelpe at det er en utenforstående som tar opp saken.

Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...