Gå til innhold

Blir bare verre og verre her inne


Anbefalte innlegg

Skrevet

Folk kan jo ikke skrive norsk jo!

Skal ikke påberope meg å være feilfri, for jeg er selv lettere dyslektisk, men her er det virkelig mange som har helt fundamentale mangler i sitt språk. Det grenser til at de ikke kan gjøre seg forstått.

Blir litt flau, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja her er det hårreisende mye feil. Men når jeg leser gjennom mine egne innlegg blir jeg ofte flau av meg selv, for i iveren glemmer jeg alt og taster i vei. Tutch-metoden har jeg aldri lært, så jeg knoter i vei med mine 3 fingre og lar tasteleifene flyte...

 

Så det er nok ikke alt som er språk-feil, noe er vel latskap også;)

Skrevet

mesteparten er latskap her inne. Jeg er en av dem som sikkert skriver masse feil her fordi jeg skriver fort og trykker send uten å lese igjennom først... Det er et forum, da blåser jeg langt i om jeg har noen feil!!

Skrevet

Jeg tror mye av sms og msn-språk har ødelagt mye for det norske språket.

I tillegg sitter det mange her som ikke har så veldig mye utdannelse å vise til.

 

Dumt når man knapt kan gjøre seg forstått på en nettside, verre når man skriver en jobbsøknad og ikke gjør seg forstått;o)

 

Klemz og koz lizzom;o)

Skrevet

Ja det er mye skriveleifer her inne, men ta meg som eksempel: Jeg skriver mye forkortelser og talemålsskriving, med mindre jeg må skrive alt korrekt. Jeg gidder heller ikke å skrive feilfritt og sitte med ordboken for å gjøre andre dibbere fornøyde! latskap, men hvorfor bruke energien på det om man har ett problem å hanskes med?

Skrevet

Nei, jeg tenker mest på sånne feil som "har vert" eller "har hvert" i stedenfor "har vært". Det er ikke slurvefeil.

Skrevet

Jeg er ikke så veldig flink på rettskriving. Blir veldig usikker på hvordan noen ord skrives. Noen ganger ser jeg heller ikke feilene før etter at jeg har postet innlegget.

 

Er arvelig belastet der gitt. MIn mor er akkurat slik hun også.

Så beklager til alle som irriterer seg over mine skrivefeil.

Men håper det er forståelig å lese allikavel :o)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...