*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 14. desember 2009 #1 Skrevet 14. desember 2009 Har en lillemann på 21 mnd som er så tørr nå når det er vinter...har brukt en del Zona, men det er en veldig dyr krem da...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 14. desember 2009 #2 Skrevet 14. desember 2009 Har atopisk eksem selv og bruker blå apobase samt locobase repair. Har prøvd Aderma Exomega som mange lovpriser, det ble kastet i søpla med en gang. Null effekt. Bodøkremen virket littegrann A-krem funket ikke Men du må finne den kremen som fungerer for ditt barn, noen fungerer i perioder mens andre fungerer ikke i hele tatt.
Gjest Skrevet 14. desember 2009 #3 Skrevet 14. desember 2009 Vi bruker den gule locobase på boks til gutten vår. Kjempefornøyd! Har også dårlig erfarlig med Aderma Exomega.
rosa og en blå Skrevet 14. desember 2009 #4 Skrevet 14. desember 2009 DECUBAL (den som er mest hvit) bruker en stor pumpeflaske på max 2 mnd. og Lokobase repair. + lokoid. resten kan du glemme.
ToPrinsesser<3 Skrevet 14. desember 2009 #5 Skrevet 14. desember 2009 Jeg har bare god ord om A-Derma Excomega som selges på apotektet. Den må selvfølgelig brukes jevnlig helst morgen og kveld for effekt. Hudlege anbefalte den også, i tillegg til bad med naf badeolje som selges på apotekene.
rosa og en blå Skrevet 14. desember 2009 #6 Skrevet 14. desember 2009 jepp. har dårlig erfaring om a-derma. som hudlegen anbefalte. men den svir noe f---j...
moota m storebror&lillebror Skrevet 14. desember 2009 #7 Skrevet 14. desember 2009 Lillebror bruker locobase repair og aderma for atopisk hud. Den sistnevnte er god for å holde fin hud fin, den hjelper huden med å beholde fukten, men er ikke så god på hissig hud, om du forstår. Når eksemet har fått utbrudd er den ikke så god. Jeg har oppdaget en veldig god krem. Den har jeg kjøpt på the body shop og heter hemp hand protector. Den har reddet lillebror. Han sliter så veldig med utslett på hendene som jeg ikke klarer å behandle. Han gnir seg i øyene og klør med tennene, så kan ikke bruke sterk kortison her. Hendene er ikke helt eksemfrie, men det har gått fra at han ikke kunne bruke hendene, pga smerter og eksem som sprakk, til å bare ha litt eksem.
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 14. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 14. desember 2009 Takk, da blir det decubal og lokobase på apoteket i morra:) Hi
Mia_73 Skrevet 14. desember 2009 #9 Skrevet 14. desember 2009 Vi prøvde også det meste, men det som funker best for oss er Eucerin med blå lokk, dvs uten parfyme. Litt dyr men drøy.
fjollefrua Skrevet 14. desember 2009 #10 Skrevet 14. desember 2009 få resept av legen på noe som heter kaliumpermanganat... Det er noe du har i badevannet, og som ihvertfall funket kjempebra på minsten her... Ellers tok locoid (respetbelagt) knekken på det værste her, og nå bare vedlikeholder vi med fete kremer. Spenol er helt ok og koster ikke mer enn en 10 er....
~sjiraff~ Skrevet 14. desember 2009 #11 Skrevet 14. desember 2009 Vi bruker aderma exomega på minsten. Får han ordentlig eksem bruker vi sånn kalium bad (lillabad) og locoid. VI har prøvd en hel drøss med forskjellige anbfealte kremer og kremer som andre lovpriste funket ikke her. Så jeg tror at du må finne ut hvilken krem som passer best til ditt barns hud. Tror ikke det er mange fuktighetskremer som hjelper hvis han først har fått et eksemutbrudd. Jeg har alltid vært skeptisk til kortisonkremer med hud/allergilegen vi bruker nå mener bestemt at det er bedre for huden og smøres med litt kortison noen dager ennå å bli hardnet pga eksemet. Så da håper jeg han har rett og velger å følge rådet han har gitt. Eksemet er hvertfall mye bedre hos oss og vi bruker stadig mindre kortison.
~sjiraff~ Skrevet 14. desember 2009 #12 Skrevet 14. desember 2009 Det badet du snakker om er reseptfritt. Bruker det vi også )
2 hjertegull :) Skrevet 14. desember 2009 #13 Skrevet 14. desember 2009 Vet mange lovpriser aderma sin exomega eller hva den nå heter.. Legen annbefalte den til oss, men den er ikke spesiellt bra synes nå jeg.. Jeg har fallt for Avene Tri-exera.. Dama på apoteket annbefalte den. Min jente har ikke mye eksem. Litt flekkvis bare. Men min venninne har ei jente med eksem over det hele, og da mener jeg over det hele.. Hun har brukt aderma sin i flere år, og bruker en stor pumpeflaske på en mnd. Men så prøvde hun også tri exera (vet ikke om det er rett skrivemåte, men det er i allefall Avene som har den), og nå trenger hun på langt nær så mye.. Den er kjempegod, å annbefales på det sterkeste herfra..
Lykke X 4 Skrevet 14. desember 2009 #15 Skrevet 14. desember 2009 Allroundkremen til Dr. greve som selges på apotek er vi kjempefornøyde med! Ellers er det lurt å rett og slett prøve seg frem, men velg fortrinnsvis kremer uten parfyme. Klassiske kremer for atopiske barn er bla. rød og blå apobase, Aderma exomega.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 15. desember 2009 #16 Skrevet 15. desember 2009 Spiser han melkeprodukter? Veldig mange barn med atopisk eksem blir mye bedre av å kutte ut melk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå